Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 juli 2007, 14:10
the1stfloor the1stfloor is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2007
Berichten: 8
Standaard Voorstellen en 1e pitch poging

Hoi allemaal,

Ik heet Jeroen en heb in afgelopen jaren naast mijn baan wel wat freelance werk gedaan maar ben sinds april hier meer de focus naar aan het verschuiven. Momenteel doe ik het 3 dagen per week en ik verveel me totaal niet. Mijn freelance praktijk heb ik the1stfloor gedoopt daar ik op de 1e verdieping woon/werk en daarom is het ook m'n gebruikersnaam, jeroenen zijn er al genoeg.

Afkomstig uit de webwereld met 3D als hobby ben ik zeer breed ingesteld als het gaat om visuele projecten en deze expertises gebruik ik nu ook in mijn freelance projecten. De breedte ervan vond ik wel weer lastig in het maken van een pitch, ik heb het stappenplan aangehouden van deze website. Mijn eerste poging ziet er als volgt uit:

Wat ik goed kan is een gevoel krijgen bij de wensen van een klant. Dit gevoel vertaal ik naar een passend idee dat er zo dicht mogelijk in de buurt komt. Tijdens het ontwikkelen ontstaan er vanzelf details die het geheel net even wat lekkerder maken, het geheel laten leven. Ik gebruik hiervoor verschillende soorten software en combineer bepaalde eigenschappen ervan om dat idee te vertalen naar beeld of animatie. Het geeft veel voldoening als de klant tevreden is. Ik werk dan ook het liefst voor mensen die openstaan voor het traject en hierin meedenken en meewerken.

Kritiek welkom

Ik vind het leuk om met diverse projecten bezig te kunnen zijn en hier ruimte voor te creeren en wil me niet profileren als 'animator' of 'website ontwerpen' omdat dat te beperkt is.
Het freelancen is voor mij ook een extensie van wie ik ben en ik wil de vrijheid hebben om diverse kanten op te kunnen. Maar hoe vertaal je dat naar iets commercieels

Mijn website is te vinden op www.the1stfloor.net / www.thefirstfloor.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juli 2007, 11:38
Elena's schermafbeelding
Elena Elena is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 juni 2007
Berichten: 4
Standaard Re: Voorstellen en 1e pitch poging

Hoi Jeroen,

Nou ben ik echt niet de persoon om commentaar te leveren maar ik ga het toch doen

The pitch moet je direct erin kunnen gooien als iemand je vraagt: Wat doe je nou eigenlijk?

Als ik enkel en alleen naar jouw pitch kijk komt er pas in de 4e zin terug wat je doet. Ik zou dat dus wat meer bovenaan zetten zodat mensen eerst weten wat je doet, en dan kunnen luisteren hoe je het doet...

Groet,
Elena
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juli 2007, 01:11
Koen's schermafbeelding
Koen Koen is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 71
Standaard Re: Voorstellen en 1e pitch poging

Ik ben wel een van de laatste personen om kritiek te geven op taalgebruik.
Maar ik vraag me af of je Engels wel helemaal correct is. Ik ben ook niet zo'n ster in Engels. Maar ik zou daar echt nog een keertje naar kijken
__________________
Dynamische, interactieve website nodig?

Rush Internetdiensten
Professioneel, persoonlijk en betaalbaar.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 juli 2007, 14:55
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Voorstellen en 1e pitch poging

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bekijk bericht
Ik ben wel een van de laatste personen om kritiek te geven op taalgebruik.
Maar ik vraag me af of je Engels wel helemaal correct is. Ik ben ook niet zo'n ster in Engels. Maar ik zou daar echt nog een keertje naar kijken
Ik moet zeggen dat ik het daar wel een beetje mee eens ben en ik heb er wél kijk op!

Ik vind dat je een hele mooie site hebt, maar qua presentatie kan het nog wat beter. Visueel is hij super, duidelijk en rustig, maar de tekst doet hier wel een beetje afbreuk aan.

Wat bij mij direct op komt: waar heb je een Nederlandse zin bovenin staan, als je hele site in het Engels is? (En moet daar sowieso niet nog een woordje bij, "zorgt VOOR..."?)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, als het niet duidelijk is, kun je altijd even een mailtje sturen (adine@tekst-en.nl) of een berichtje

In ieder geval veel succes, je hebt in ieder geval een super bestand aan opdrachtgevers zo te zien!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 juli 2007, 16:32
Koen's schermafbeelding
Koen Koen is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 71
Standaard Re: Voorstellen en 1e pitch poging

Ik dacht toen ik net begon ook van "tekstschrijvers? waarvoor heb je die nou nodig! ik kan toch zelf wel Nederlands (of Engels)"
Maar dat viel toch echt tegen. Ik heb geleerd dat een tekstschrijver echt een groot verschil kan maken en wel degelijk nut heeft.
__________________
Dynamische, interactieve website nodig?

Rush Internetdiensten
Professioneel, persoonlijk en betaalbaar.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 juli 2007, 16:55
the1stfloor the1stfloor is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2007
Berichten: 8
Standaard Re: Voorstellen en 1e pitch poging

Dankjewel allemaal,

M'n engels is niet het allerbeste en ben niet echt een taalmens, zo je ook aan het type producten op de site kan zien Maar je wilt toch wat neerzetten heh. Zo ook met de titel (in NL), nog op zoek naar een goede kernzin.

Met de pitch ga ik deze week nog even aan de slag, het heeft even kunnen sudderen. Bedankt voor de reacties sofar ieder geval.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
feedback op pitch gevraagd hohlen Marktplaats 2 29 maart 2007 14:30
Graag reacties op mijn pitch Talent4Work Marktplaats 10 5 februari 2007 11:44
Graag reacties op mijn pitch! Anneke Krakers Marktplaats 16 12 januari 2007 00:04
nog even voorstellen.. wilco Marktplaats 3 15 oktober 2006 20:32
Even voorstellen eriklo Marktplaats 5 13 september 2006 22:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon