Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Freelancen iets voor mij?

Mededelingen

Freelancen iets voor mij? Je denkt erover te gaan freelancen, misschien eerst parttime, maar twijfelt nog. Ervaren freelancers geven raad.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 september 2014, 15:02
Mireille Mireille is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 september 2014
Berichten: 7
Standaard Hoe pakt een startende freelancer zijn kans?

Hallo allemaal!

Graag stel ik mij even voor op dit forum. Ik had al een vraag gelanceerd, maar ben nu bijna zover om aan de slag te gaan.

Mijn naam is Mireille en sinds 2011 run ik een eigen webwinkel. In die paar jaar heb ik veel geleerd over ondernemen op het internet.

Ik heb er heel veel plezier in maar wil mij toch meer gaan richten op een ander vlak. Namelijk taal en schrijven. Dat is echt een passie van mij.

Mijn idee is om te beginnen met mijzelf te verhuren als freelancer om teksten te corrigeren. Daarna wil ik mijn activiteiten gaan uitbreiden.

Maar hoe ga ik zoiets aanpakken? Als ik op internet rondkijk zie ik gerust wel opdrachten voorbij komen. Maar eigenlijk altijd wordt er naar ervaring gevraagd, voorbeelden van eerder werk, etc. etc.

Hoe ga je dit als startende freelancer oppakken? Kom je er überhaupt wel tussen?

Heeft iemand tips en trucs?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.

Vriendelijke groet,
Mireille
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 mei 2015, 01:10
JokeHeikensTekst's schermafbeelding
JokeHeikensTekst JokeHeikensTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 juni 2008
Berichten: 118
Standaard Starten

Beste Mireille,
Wat jammer dat nog niemand gereageerd heeft.
In het kader van 'beter laat dan nooit' reageer ik dan nog maar.
Ik werk zelf als freelance journalist en tekstschrijver en het is het mooiste vak van de wereld!
Ervaring is inderdaad belangrijk. Om dat op te doen, moet je gewoon aan de slag gaan. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het.
Vraag eens bij een lokale krant of ze correspondenten kunnen gebruiken. Ik heb dat ook twee jaar gedaan en dat was erg leuk, maar ook vermoeiend. Je krijgt er ook niet veel voor betaald, maar dat vind je misschien niet erg, omdat je ervaring wil opdoen. Begin daarom bij het begin. Bied je aan als vrijwilliger voor een wijkkrant, schrijf voor de vereniging waar jij of je kind bij zit of iets in die richting. Er zijn genoeg organisaties die graag mensen willen die kunnen schrijven en er niets voor vragen. Daar zit ook de valkuil, want het is niet natuurlijk om voor gratis te werken. Bij een bakker betaal je ook voor een brood.
Maar de markt van schrijvers is nogal overladen. Het aanbod is groter dan de vraag. Dat drijft de prijzen omlaag.

Ga netwerken, naar Open Coffees, laat iedereen weten dat je schrijft, maak en bestel wat visitekaartjes en deel die uit. Zorg dat je een website hebt en ga vooral schrijven, ook al is het een dagboek.

Veel succes!

Groet.

Joke
__________________
www.jokeheikenstekst.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wil starten als freelancer, maar kan niet wegens een concurrentiebeding free Freelancepraktijk starten 13 22 oktober 2009 21:56
Logo: moet je er een als freelancer hebben? Janine Al die andere praktische dingen 10 7 mei 2007 22:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon