Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 januari 2007, 13:26
Talent4Work Talent4Work is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2007
Berichten: 5
Standaard Graag reacties op mijn pitch

Beste mensen,

Sinds eind vorig jaar ben ik begonnen met een bedrijfje op het gebied van Loopbaanadvies en coaching. Op dit moment ben ik bezig met het ontwikkelen van een website, en daar van is onderstaande de introducerende alinea op de homepage. Dat zou ook goed kunnen dienen als pitch. Daarop wil ik graag jullie commentaar.

Hier komt ie:

Talent4Work stimuleert haar klanten tot het verkrijgen van voldoende kennis van de eigen talenten en competenties zodat zij die op de best mogelijke manier leren gebruiken. Hand in hand met die ontwikkeling gaat het vergroten van het plezier en de effectiviteit in het werk en leven. Talent4Work zorgt op die manier voor een optimale aansluiting tussen talent en werk van haar klanten. Of dat nu particulieren, organisaties of herintreders zijn: “Talent for work” dus!

Alvast bedankt.

Hartelijke groet,

Arnold Veenhoff
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 januari 2007, 14:21
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Graag reacties op mijn pitch

Beste collega,

Kun je de pitch ook in "gewoon" Nederlands opschrijven? Dus op een manier dat iedereen kan begrijpen wat je bedoelt. Ik vind het nu te vaag en te lang. Probeer het eens in twee zinnen.

Belangrijk is ook: wie zijn je klanten. Zijn dit particulieren of bedrijven. Pas daar je pitch op aan.

Ik ben benieuwd hoe je nieuwe pitch wordt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 januari 2007, 14:28
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Graag reacties op mijn pitch

Schrijven is schrappen. Korter, directer, meer to-the-point.
Talent4Work helpt mensen om hun talenten en competenties te ontdekken en om die beter te gebruiken. Zo hebben ze meer plezier en bereiken ze meer in het werk en met hun leven. We doen dit voor particulieren (waaronder herintreders) of in opdracht van organisaties.
Ik mis hierin het "what's in it for me"-element: dat je hiermee een carrièrestap, carrèreswitch, hoger inkomen etc. kunt bereiken.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 januari 2007, 22:12
Anneke Krakers Anneke Krakers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 8
Standaard Re: Graag reacties op mijn pitch

Dag Arnold,

Op welke manier? Wat ga je doen? Wat krijg ik bij je als klant?

Groet,
Anneke Krakers
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 januari 2007, 12:22
Talent4Work Talent4Work is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2007
Berichten: 5
Standaard Re: Graag reacties op mijn pitch

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hetty Dalsheim Bekijk bericht
Beste collega,

Kun je de pitch ook in "gewoon" Nederlands opschrijven? Dus op een manier dat iedereen kan begrijpen wat je bedoelt. Ik vind het nu te vaag en te lang. Probeer het eens in twee zinnen.

Belangrijk is ook: wie zijn je klanten. Zijn dit particulieren of bedrijven. Pas daar je pitch op aan.

Ik ben benieuwd hoe je nieuwe pitch wordt.
Hallo Hetty, Dank voor je feedback. Mijn doelgroep is HBO/WO-geschoold. Daar is de tekst dan ook afgestemd. Niettemin kan het wel in informelere taal. Oh, en mijn klanten zijn particulieren én bedrijven. Misschien zou je voor iedere doelgroep een afzonderlijke pitch moeten hebben?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 januari 2007, 12:26
Talent4Work Talent4Work is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2007
Berichten: 5
Standaard Re: Graag reacties op mijn pitch

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anneke Krakers Bekijk bericht
Dag Arnold,

Op welke manier? Wat ga je doen? Wat krijg ik bij je als klant?

Groet,
Anneke Krakers
Hoe en watvoor diensten je bij mij krijgt Anneke, komt allemaal uitgebreid op mn site te staan, en dat is wat lang voor in een pitch. Ik heb met de pitch willen overbrengen dat het vooral gaat om (weer) lol in je werk te krijgen, of te houden. Er komen natuurlijk nu mensen bij mij die wat betreft werk een probleem hebben, en hun werk doorgaans niet meer leuk vinden. Wat krijgen ze bij mij? Ondersteuning bij het weer leuk vinden van werk dat past bij wat zij het beste kunnen!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 januari 2007, 12:40
Talent4Work Talent4Work is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2007
Berichten: 5
Standaard Re: Graag reacties op mijn pitch

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Schrijven is schrappen. Korter, directer, meer to-the-point.
Talent4Work helpt mensen om hun talenten en competenties te ontdekken en om die beter te gebruiken. Zo hebben ze meer plezier en bereiken ze meer in het werk en met hun leven. We doen dit voor particulieren (waaronder herintreders) of in opdracht van organisaties.
Ik mis hierin het "what's in it for me"-element: dat je hiermee een carrièrestap, carrèreswitch, hoger inkomen etc. kunt bereiken.
Essentieel is dat ik mensen help zelf te ontdekken welk werk het beste bij hen past zodat zij werk weer als leuk en uitdagend evaren.
Er komen geen mensen bij me die meer willen verdienen, maar mensen die een andere baan willen, of niet goed functioneren in hun huidige baan. Andere klanten zijn bedrijven die hun medewerker beter willen laten functioneren, of hen de mogelijkheid van een loopbaanonderzoek bieden, of afscheid moeten nemen van hun medewerkers.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 januari 2007, 14:32
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Graag reacties op mijn pitch

Ik lees tussen de regels door:
- je stimuleert je klanten tot ...
- de opbrengst is ... aansluiting tussen talent en werk.

Wat je werkelijk doet, kan ik alleen raden, het resultaat kan zijn dat ik meer talent krijg (door opleiding en training? en: minder lijkt me lastig) of een andere baan (want ook dat kan een oplossing zijn).
Of is jouw business 'loopbaanadvies en outplacement'? In dat geval weet je doelgroep wel direct waar je het over hebt .

Misschien heb je hier iets aan:
- wat komt er bij je binnen
- wat doe je er mee
- voor wie is het
- wat gaat er (bij voorkeur) bij je uit
- wat gebeurt daar mee na jouw interventie

PS Mijn bedrijfsnaam is text@work (tekst op het werk, tekst aan het werk)
Talent4work legt wat mij betreft het accent op work/jobs/baan, talent is een middel. Klopt dit in jouw ogen?
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #9  
Oud 31 januari 2007, 10:00
Talent4Work Talent4Work is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2007
Berichten: 5
Standaard Re: Graag reacties op mijn pitch

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Ik lees tussen de regels door:
- je stimuleert je klanten tot ...
- de opbrengst is ... aansluiting tussen talent en werk.

Wat je werkelijk doet, kan ik alleen raden, het resultaat kan zijn dat ik meer talent krijg (door opleiding en training? en: minder lijkt me lastig) of een andere baan (want ook dat kan een oplossing zijn).
Of is jouw business 'loopbaanadvies en outplacement'? In dat geval weet je doelgroep wel direct waar je het over hebt .

Misschien heb je hier iets aan:
- wat komt er bij je binnen
- wat doe je er mee
- voor wie is het
- wat gaat er (bij voorkeur) bij je uit
- wat gebeurt daar mee na jouw interventie

PS Mijn bedrijfsnaam is text@work (tekst op het werk, tekst aan het werk)
Talent4work legt wat mij betreft het accent op work/jobs/baan, talent is een middel. Klopt dit in jouw ogen?

Hallo Erix,

Je intepretatie van mijn pitch is 100% goed! Inderdaad is mijn business loopbaanadvies, outplacement ... en coaching. De mensen met wie ik netwerk weten dat, want zijn werkzaam in het HR-werkveld of zijn grotere bureau's op het gebied van loopbaanadvies e.d. Als ik jou reactie goed lees is het binnen die context een duidelijke pitch. Niettemin zal ik er nog es mee experimenteren aangezien ie volgens anderen te weinig in gewoon Nederlands is.

Dank je voor je feedback.

Groet,

Arnold
Met citaat reageren
  #10  
Oud 2 februari 2007, 19:48
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Graag reacties op mijn pitch

"Talent4Work helpt mensen" zou je ook kunnen veranderen in "Talent4Work helpt u"

Als ik dit in je pitch namelijk gebruik, komt hij mij al veel duidelijker over. Ik wordt direct aangesproken. Het probleem is dat je dan wel de particulieren en niet de bedrijven pakt.
Misschien heb je hier bewust al mee geworsteld, anders misschien een eye opener.

Succes,
Wim
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag reacties op mijn pitch! Anneke Krakers Marktplaats 16 12 januari 2007 00:04
De Hans elevator pitch schneiboon Marktplaats 5 25 april 2006 20:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon