Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 september 2007, 15:26
Lennert Lennert is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2007
Berichten: 2
Standaard Idee voor website: marktplaats voor freelancers en opdrachtgevers?

Beste freelancers,

Ik ben Lennert, en zit in het laatste jaar van mijn hogere opleiding. Als eindwerk heb ik een website in gedachte waar freelancers en bedrijven elkaar ontmoeten. Bedrijven kunnen projecten posten waar freelancers voor kunnen solliciteren. De website zou verdere communicatie (bijv. gedeelde agenda, bestandsbeheer, ...) en verschillende aspecten van projectmanagement ondersteunen.

Mijn vraag is of er wel behoefte is aan dergelijke website. Bestaan er reeds dergelijke websites? Waar halen jullie je opdrachten vandaan? Zijn jullie geïnteresseerd in mijn idee?

Aangezien ik nog geen werkervaring heb, laat staan als freelancer, hoop ik dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Met vriendelijke groet,
Lennert
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 september 2007, 16:16
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Idee voor website: marktplaats voor freelancers en opdrachtgevers?

Dag Lennert,

Ja, zulke sites bestaan er en best nogal veel. Het ligt er een beetje aan voor wat voor soort freelancer het is, maar je hebt sites als www.freelance.nl, www.deredactie.nl, www.argosbouwdiensten.nl enzovoorts. Voor een makkelijk overzicht kun je ook kijken op http://freelance.startpagina.nl/
En ja, veel mensen halen er hun werk vandaan, maar veel mensen ook niet (ik bijvoorbeeld niet). En ik denk eerlijk gezegd niet dat er veel behoefte bestaat aan nog zo'n site.. of je moet met een wel heel uniek idee komen dat ergens een behoefte vervuld. Maar als je dat wilt, denk ik dat je nog aardig wat inleeswerk moet doen.

De meeste mensen halen hun opdrachten overigens uit hun eigen netwerk, iets wat je opbouwt. Soms via internet, soms via netwerkborrels en soms op hele andere wijze.

Wat voor opleiding doe je?
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 september 2007, 17:19
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Idee voor website: marktplaats voor freelancers en opdrachtgevers?

Op Lancelots hebben we een overzicht met enkele marktplaatsen voor freelancers, inclusief een waarschuwing voor enthousiaste sitebouwers
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 september 2007, 18:27
Lennert Lennert is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2007
Berichten: 2
Standaard Re: Idee voor website: marktplaats voor freelancers en opdrachtgevers?

Ik studeer informatiemanagement en -systemen, een mengeling van informatica, bedrijfskunde en communicatie.

Maar dan ga ik wel op zoek naar een ander onderwerp, mocht er iemand een idee hebben: laat het me maar weten!

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon