Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Freelancen iets voor mij?

Mededelingen

Freelancen iets voor mij? Je denkt erover te gaan freelancen, misschien eerst parttime, maar twijfelt nog. Ervaren freelancers geven raad.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 januari 2009, 21:08
Laura1981 Laura1981 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 januari 2009
Berichten: 1
Standaard Starten als freelancer P&O

Beste lancelotsleden,
Ik wil graag starten als freelancer op P&O gebied. Op dit moment ben ik voor 24 uur werkzaam als P&O-er bij een klein bedrijf in de zakelijke dienstverlening.
Graag wil ik naast dit vast dienstverband mijn freelance bedrijf opstarten. Ik denk aan producten als werving & selectie, ontwikkeling van beleid, etc. Ik ben me een beetje aan het orienteren in de markt waar behoefte aan is bij bedrijven die geen medewerker op P&O hebben.
Een punt waar ik wel tegenaan loop zijn de berichten uit het nieuws. De crisis (!), een stijgende werkloosheid en de negatieve berichten over de arbeidsmarkt. Tevens wordt geregeld afgeraden om in deze tijd een freelance bestaan op te bouwen. Hoe denken jullie hierover? Is dit bangmakerij of toch reeel? Ben benieuwd naar jullie ervaringen...
Met vriendelijke groet,
Laura
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 januari 2009, 22:59
frankmeeuwsen's schermafbeelding
frankmeeuwsen frankmeeuwsen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 december 2008
Berichten: 6
Standaard Re: Starten als freelancer P&O

Hallo Laura

Ik ben sinds 1 januari ook als freelancer actief. Maar nog niet voor de volle 100%. Ik heb de afgelopen 10 jaar bij een internetcommunicatiebureau gewerkt en ik had ook zo mijn twijfels of ik wel in 1x de stap moest nemen. Ik ben daarom tot en met 31 maart nog 3 dagen per week bij het bureau werkzaam en 1 dag in de week ben ik voor mezelf bezig om de boel op te starten (lees: officiele zaken, administratie opzetten en veel koffie drinken en netwerken). 1 dag per week ben ik thuis met mijn kind en kan ik niet zo bar veel doen.

Ik twijfelde ook over het ZZP'er bestaan met de huidige economische omstandigheden. Maar ik redeneer liever vanuit het halfvolle glas: talent en kennis is altijd nodig, en misschien wel juist nu. Veel bedrijven kiezen er voor om geen nieuwe mensen aan te nemen maar eerder voor ZZP'ers te kiezen omdat die maar tijdelijk in te zetten zijn en dus veelal goedkoper.
Jij gaat je richten op de P&O branche. Juist een branche die het wat lastiger krijgt maar waar volgens mij ook kansen liggen. Je kunt je meerwaarde laten zien door juist in te spelen op de "crisis" en concrete kansen te bieden om mensen binnen te houden, intern op te leiden etc.

Maar de bottomline is: Maak de keuze vanuit het geloof in jezelf. Als je je teveel laat leiden door externe berichtgeving (al dan niet opgeblazen door de media of onwetende familieleden) dan is er altijd wel iets om niet een stap te zetten. Als je in jezelf gelooft en je wilt het echt, doe het.

Succes met de keuze maken!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 februari 2009, 15:52
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Starten als freelancer P&O

Ha Laura,
Als je van binnen weet dat je wilt; gewoon doen! Niet teveel naar de omstandigheden kijken. Die houden je vast in je oude patroon. Ik ben een ouwe knakker die nu eindelijk zijn eigen weg gaat. Heb ook een P&O achtergrond. Begrijp ik dat je nog niet gekozen hebt voor één dienst of produkt? De kracht van P&O is ook de zwakte; te breed. Kies een eigen klein produkt, wat nu een kans maakt en verover een bescheiden plekje. Vandaar uit kun je als P&O-er vaak snel verbreden. Je zult in mij geen concurrent meer vinden, maar ook weinig actuele P&O kennis, helaas. Maar vragen staat vrij.

Paul.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Starten met een paar uur per week als freelancer Joyce Freelancepraktijk starten 3 17 juni 2008 18:36
Starten als freelancer fotograaf: welke formaliteiten? GlennVanDaele Freelancepraktijk starten 7 23 december 2007 21:08
Samen starten als freelancer: nog 4 plaatsen vrij forumbeheerder Nieuws - Voor en door freelancers 2 31 augustus 2007 09:31
starten als freelancer journalist030 Marketing en acquisitie 5 11 augustus 2006 17:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon