Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 juli 2015, 13:53
karel70 karel70 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2015
Berichten: 1
Standaard Zomaar activiteiten stopzetten voor een aantal weken.. hoe factureren?

Goedendag, ik ben al enige tijd als freelancer fulltime aan het werk voor een groot bedrijf, ingehuurd via een tussenbureau. Mijn contract loopt nog een aantal maanden.

Nu kreeg ik een aantal weken geleden een telefoontje dat de opdrachtgever een contractissue had met het tussenbureau, waardoor ik niet mocht werken. Van het ene op het andere moment moest ik mijn activiteiten stopzetten totdat deze situatie was opgelost.

Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in een paar weken 'verplichte' vakantie, terwijl ik nog onder contract stond en iedere dag gebeld werd dat het spoedig opgelost zou worden. Inmiddels is het opgelost en ben ik weer aan het werk, maar de opdrachtgever geeft aan dat ik voor deze verloren periode niets kan declareren.

Wat zouden jullie doen in deze situatie? Ik vind het erg raar dat je op een willekeurig moment verplicht vakantie moet nemen en maar moet afwachten wanneer je terug kunt komen, terwijl je nog een contract hebt, en deze 'standby' uren niet betaald krijgt. Ik zat overduidelijk midden in een project. In het contract staat overigens dat alleen goedgekeurde uren gefactureerd kunnen worden...

Dank alvast voor de hulp!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 juli 2015, 15:21
iMartien's schermafbeelding
iMartien iMartien is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2015
Berichten: 13
Standaard

Tja, lastige situatie. Ben geen jurist en ken ook het inhoudelijke contract niet natuurlijk, maar ga eens praten met het tussenbureau (ik neem aan dat je een contract hebt met hen en niet met de eindopdrachtgever.) En probeer overeen te komen dat je (tijdelijk) een andere opdracht kunt gaan doen of het contract kunt verbreken en wanneer de issues zijn opgelost weer opnieuw een contract kunt aan gaan.

Neem anders eens contact op met je rechtsbijstandverzekering (als je de hebt).

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon