Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 januari 2011, 20:06
marije.c marije.c is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Berichten: 9
Standaard KOR-bedrag uitrekenen

Hoi,

Ik heb een vraagje over de kleineondernemersregeling: ik heb in 2010 elk kwartaal BTW betaald zonder de KOR toe te passen en nu (bij de laatste aangifte) wil ik het bedrag voor de KOR invullen. Maar ik zie twee manieren om dat bedrag uit te rekenen:

1. Eerst dit uitrekenen: verschuldige BTW over jaaromzet minus betaalde voorbelasting in heel 2010. Dat bedrag vervolgens aftrekken van 1883 en het resterende bedrag x 2,5

2. Eerst dit bij elkaar optellen: de bedragen die ik per kwartaal aan BTW heb betaald. Dat bedrag vervolgens aftrekken van 1883 en het resterende bedrag x 2,5

Je komt in principe op hetzelfde uit (ik ook gelukkig ), maar door het afronden bij je kwartaalaangiftes scheelt het een paar euro.

Wat is de juiste methode?

Alvast bedankt voor de hulp!
Groet, Marije
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 januari 2011, 20:13
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Hallo Marije,

Ik zou me er niet te druk om maken die paar euro. in principe kan / mag er geen verschil zijn tussen het totaal van je kwartaalaangiftes en je jaartotaal, behalve dan de centen afronding per kwartaal.

Maar ik zou kiezen voor de bedragen die je op de aangifte hebt ingevuld. Zodat je opgave naar de belastingdienst klopt. Als je een ander bedrag aftrekt als KOR dan op basis van je ingediende aangiftes blijkt dan zou dat aanleiding kunnen zijn voor correctie door de belastingdienst. Kortom gebruik gewoon jou methode 2.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 januari 2011, 11:29
Kau Kau is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 oktober 2010
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marije.c Bekijk bericht

De bedragen die ik per kwartaal aan BTW heb betaald. Dat bedrag vervolgens aftrekken van 1883 en het resterende bedrag x 2,5
Huh wacht even, gaat dat wel goed? Als je totale afgedragen BTW in een jaar hoger is dan €1883 mag je helemaal geen KOR toepassen he, dat begrijp je hoop ik? Onder de €1345 btw betaald mag je alles aftrekken, van €1345 tot €1883 mag je alleen aftrekken 2,5 * (1883 - betaalde BTW).
__________________
www.administratie-kau.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 januari 2011, 21:10
marije.c marije.c is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Berichten: 9
Standaard

Bedankt voor jullie reacties! Het is een goed argument voor methode 2, ik zal die dan ook gaan gebruiken.

En ik val tussen die onder- en bovengrens, vandaar. Maar goed dat je het nog even opmerkt
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ga parttime freelancen: hoe opbrengsten uitrekenen? visserrene Belasting 1 25 januari 2009 16:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon