Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 juni 2014, 20:26
Joostduinen Joostduinen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 juni 2014
Berichten: 1
Standaard Belastingdienst en werkzaam in het buitenland

Mijn situatie is als volgt:

2013:
01-01-2013 tm 31-10-2013 woonachtig in Nederland waar ik inkomsten genereerde zijnde ZZP-er in de IT dienstverlening.

01-11 tm 31-12 werkzaam en woonachtig in het buitenland in loondienst alwaar ik onder een tijdelijk contract werkte. Dit contract is inmiddels verlengd inhoudende dat ik tm 31-10-2014 in het buitenland verblijf.

Daar ik voornemens was om terug te keren naar Nederland totdat mijn contract verlengd was heb ik over 2013 aangifte gedaan zonder M-biljet.

In deze aangifte heb ik aangegeven dat ik in 2013 tm 31-10-2013 verzekerd was voor zowel:
a)de AOW en ANW en;
b)de AWBZ en de zorgverzekeringswet.

Ik heb een brief gekregen van de SVB dat ik inderdaad per 1-11-2013 niet meer verzekerd was voor de AWBZ.


In mij aangifte over 2013 heb ik mijn zwitserse inkomen aangegeven voor de periode dat ik niet verzekerd was voor de AOW, ANW en AWBZ.

Klopt mijn veronderstelling dat daar ik niet verzekerd was voor de AWBZ krachtens de bevestiging van de SVB en ik in Zwitserland pensioenbijdragen e.d. afdraag over mijn loon, ik tevens niet verzekerd was voor de AOW en ANW in Nederland over de periode november-december 2013?

Nu ik erachter ben gekomen dat mijn contract is verlengd en ik dus feitelijk langer dan twaalf maanden buiten Nederland zal verblijven, dien ik de nodige aanpassingen te verrichten of hoef ik dit slechts te doen met het M biljet voor 2014?

Ter aanvulling: ik heb nog wel een paar hand en spandiensten als zzper vanuit zwitserland van mijn computer verricht. Deze heb ik gewoon onder mijn bedrijfsresultaat opgegeven. Klopt dit en zo niet, hoe moet het wel?

Ik hoop dat het verhaal duidelijk was en dank eenieder die hierop een reactie geeft van harte!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Starten met freelancen studie HHvdM Freelancen iets voor mij? 2 10 november 2017 17:29
Inkomstenbelasting Wat zijn de Voor- en Nadelen van de FOR ? MarketMind Belasting 9 4 november 2010 19:04
VAR aanvragen of in loondienst blijven? Maria72 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 3 8 september 2010 21:45
Hulp gevraagd bij het vinden van de nieuwe bureaumanager voor La Red NowHow Marktplaats 0 2 februari 2009 21:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon