Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 24 december 2008, 15:01
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Freelancen via payrolling?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Ik weet het antwoord niet (iemand anders?), maar als dat zo is dan kun je ook afspreken te werken via redactiebureaus als Redactie & Co, De Redactie, Entopic e.d.
Dit maakt het wel wat (tientallen procenten) duurder.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Die bureaus en uitgevers zijn gewend aan elkaar. Het is eigenlijk payroll+, want die bureaus doen wat meer dan payrolling (zoals werving en selectie), dus er blijft ook wat meer aan de strijkstok hangen.
Rechtstreeks werken heeft de voorkeur (korte lijnen) maar wie er factureert, dat maakt mij weinig uit. Een tussenpartij zal zijn werk echter niet snel gratis doen. Mijn budget of toebedacht honorarium stijgt niet mee, dus dan zal de freelancer wat moeten inleveren. En dat laatste is ook logisch, payrolling is een dienst die de freelancer afneemt.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #22  
Oud 24 december 2008, 15:19
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Freelancen via payrolling?

Mijn ervaring is dat Sanoma de boel aardig uitknijpt (zien we aan de tarieven van freelancers) en zich vrij hard opstelt. Probeer desondanks gewoon altijd puur te freelancen want voor een echte freelancer vind is payroll geen optie.

Of val je als freelancer onder de 1225 uren grens?
Met citaat reageren
  #23  
Oud 29 december 2008, 19:41
Sean Sean is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 november 2007
Berichten: 14
Standaard Re: Freelancen via payrolling?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfred Bekijk bericht
Mijn ervaring is dat Sanoma de boel aardig uitknijpt (zien we aan de tarieven van freelancers) en zich vrij hard opstelt. Probeer desondanks gewoon altijd puur te freelancen want voor een echte freelancer vind is payroll geen optie.

Of val je als freelancer onder de 1225 uren grens?
Excuses voor de late reactie, mijn oog viel er nu pas op. Ik ben geen 'echte' freelancer, als dat synoniem is voor een fulltime freelancer. Ik werk momenteel 40 uur en wil daarnaast freelancen om mijn portfolio wat interessanter te maken en omdat ik het gewoon leuk vind om artikelen te schrijven over onderwerpen die ikzelf interessant vind.
Het gaat me in eerste instantie dan ook niet om het geld, maar alleen om de exposure. In mijn geval lijkt payrolling me dus wel interessant; het neemt me de administratieve rompslomp uit handen, waardoor ik me puur op het deel van het werk kan richten dat ik leuk vind. Ik lig er niet wakker van als ik daarvoor een paar procent van de opbrengst dien af te staan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
vaste baan en freelancen Lida Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 5 15 oktober 2007 15:42
Payrolling-vragen van een leek met vast dienstverband starter Al die andere praktische dingen 9 5 april 2007 08:21
Parttime freelancen informatievisie Nieuws - Voor en door freelancers 5 4 april 2007 17:31
Twijfels over het freelancen? Son Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 23 31 januari 2007 09:34
Wonen in buitenland en Freelancen in Nederland houwe Al die andere praktische dingen 2 14 maart 2006 19:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon