Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 maart 2011, 15:24
marcschattefor marcschattefor is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 17
Standaard Hebben mailings effect?

Beste allemaal,

Sinds januari ben ik nu freelancevormgever. Ondertussen heb ik een redelijk netwerk opgebouwd maar de opdrachten stromen nu nog niet bepaald binnen. Nu ben ik er over het denken om iets van een mailing naar potentiele klanten te sturen. Als grafisch vormgever moet het er natuurlijk wel gelikt uitzien.. of iets met een gadget oid
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Heeft het effect, krijg je positive reacties of worden ze zo de prullenbak ingegooid en hoor je er nooit meer wat van?

Grts Marc
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 maart 2011, 09:37
Sabra's schermafbeelding
Sabra Sabra is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2011
Berichten: 23
Standaard

Ik ken wel collegas die dit soort mailings de deur uitdeden (per mail, en dan heb ik het over een jaartje of twee geleden) maar daar over het algemeen weinig response op kregen. Maar de kans bestaat natuurlijk altijd dat er wel iemand reageerd met een leuke opdracht, of in ieder geval contact met je wil. Ik denk dat zo lang je het goed doet, het in ieder geval geen kwaad kan. Let er op dat:

- je de mailing alleen richt aan mensen die je echt wat kunnen bieden.
- je de mailing mooi opmaakt, maar niet te zwaar (qua bestandsomvang) maakt. (per mail)
- let op de hoeveelheid mails die je verstuurd.

Nogmaals, ik ben geene expert dus ik hoop dat anderen nog suggesties hebben. Succes!

Sabra
__________________
Dots Connected .:. Digitaal Creatief
www.dotsconnected.nl

Laatst gewijzigd door Sabra; 16 maart 2011 om 09:37 Reden: typos
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 maart 2011, 15:48
marcschattefor marcschattefor is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 17
Standaard

Dank voor je reactie! Ik wilde er misschien iets van een gadget oid bij doen om het wat meer op te laten vallen. Ik heb namelijk al in de gaten dat het per mail niet erg opschiet.
Dank voor je tips!!

Grts marc
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 maart 2011, 17:21
Sabra's schermafbeelding
Sabra Sabra is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2011
Berichten: 23
Standaard

Ik ben benieuwd wat je bedoeld met gadget? Want bij een gadget denk ik namelijk meteen aan een apparaatje ofzo, en ik neem aan dat je dat niet naar 100 mensen gaat sturen. Tenzij je teveel iPad 2's hebt, dan mag je mij ook op je mailing lijst zetten :P
__________________
Dots Connected .:. Digitaal Creatief
www.dotsconnected.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 maart 2011, 17:27
marcschattefor marcschattefor is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 17
Standaard

hahaha nee als ik die mogelijkheid had lag ik nu waarschijnlijk wel ergens op een warm strand! Ik dacht meer aan een kofferlabel (voor de vakantie)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 maart 2011, 21:38
Sabra's schermafbeelding
Sabra Sabra is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2011
Berichten: 23
Standaard

Hehe, ach ja Klinkt als een leuk idee, zoiets als een kofferlabel. Ik denk dat je inderdaad daarmee sneller de aandacht trekt, en ook vasthoudt.
__________________
Dots Connected .:. Digitaal Creatief
www.dotsconnected.nl
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 maart 2011, 09:31
adminjohn adminjohn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 september 2009
Berichten: 34
Standaard

In plaats van een mailing per mail zou je ook kunnen denken aan een per post. Volgens mij blijft deze net wat langer "hangen" en een bijkomend voordeel is dat mede-huisgenoten deze ook kunnen zien.
Verder moet je het hier niet bij laten, maar na een week of twee even nabellen of ze de mail gehad hebben en de reacties peilen. Deze reacties noteren en er later eventueel op terug komen. Je naam blijft door die verschillende contactmomenten wel beter hangen.

Succes!
__________________
www.adminvanbergen.nl
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 maart 2011, 14:48
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard

Mailings per mail worden toch beschouwd als spam? Dat is tegenwoordig verboden.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 maart 2011, 15:01
marcschattefor marcschattefor is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 17
Standaard

Ik wil inderdaad een mailing met de reguliere post doen. Die wordt, indien de verpakking een beetje opvalt, toch sneller gelezen dan een mail heb ik de indruk. Bij deze mail wil ik dan een kofferlabel bedrukt met mijn logo toevoegen. Dit om een link met de vakantieperiode te maken..

Ik merk dat nog niemand van jullie ooit zoiets gedaan heeft?

En vast bedankt voor jullie reacties! Tof!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 maart 2011, 23:08
arjanvank arjanvank is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 november 2009
Berichten: 11
Standaard

Beste Marc,

Iemand ongevraagd email mag inderdaad niet meer, maar een bedrijf een persoonlijke, niet-commerciële email sturen mag wel. Wat bij mij goed werkt is bedrijven zoeken die precies in mijn doelgroep profiel passen, en die een sympathieke mail sturen waarin ik uitleg wat ik doe en hoe mijn bedrijf van meerwaarde kan zijn. Dit wordt over het algemeen erg gewaardeerd.

Succes!
__________________
Slite Digitale Communicatie Design, Techniek en Advies op internet
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuw bedrijf opstarten met iemand naast het hebben van een eenmanszaak Jacqueline Belasting 6 7 december 2009 14:45
Coaching, trajecten en workshops: moet ik een VAR hebben? DittavV Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 5 15 oktober 2008 17:19
Waar hebben zelfstandigen het meeste last van? Mariëlle Schrijft Nieuws - Voor en door freelancers 9 23 maart 2008 00:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon