Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 5 augustus 2011, 13:54
GerB GerB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 100
Standaard

Met ABN Amro heb ik ook nooit heel veel problemen gehad hoor, ik was er altijd wel tevreden over eigenlijk. Reden voor de overstap was eigenlijk met name dat ik ging samenwonen en we besloten alle financiën en verzekeringen onder 1 dak (Rabo/Interpolis) te brengen.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 5 augustus 2011, 14:26
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Vervolgens kan het 10 werkdagen duren voordat u nieuwe toegangsgegevens ontvangt.
Dat stond er, maar in de praktijk blijkt het mee te vallen. Ik kreeg net het afhaalbericht in de bus, waarmee ik een nieuw wachtwoord op het ING-kantoor hier in de buurt kon afhalen. Probleem opgelost, ik kan weer inloggen

Om recht te doen aan de klantenservice van de ING nog even de feiten op een rij:
  • Op vrijdag 29 juli heb ik het verzoek om een nieuw wachtwoord op de bus gedaan, je mag aannemen dat die op maandag 1 augustus bij ING aankwam.
  • De brief met het nieuwe wachtwoord is gedateerd op 1 en op 2 augustus (briefdatering 2 augustus, verzenddatum 1 augustus ), dat is dus op dezelfde of de volgende werkdag na ontvangst van het verzoek.
  • Op vrijdag 5 augustus kreeg ik het afhaalbericht en lag de brief met het wachtwoord inderdaad klaar op het ING-kantoor

De toekenning van het nieuwe wachtwoord was dus zeer vlot, het lijkt erop dat de meeste tijd gaat zitten in de verscheping naar het lokale ING-kantoor. Vermoedelijk wachten ze gewoon een paar dagen met het versturen van het afhaalbericht, om te voorkomen dat het nieuwe wachtwoord bij afhalen nog niet klaarligt op het kantoor en de klant ter plaatse een paniekaanval krijgt.

Okay, dit verliep feitelijk zoals ik zou willen dat zoiets verloopt, al zou de afhaallogistiek misschien iets slimmer en sneller kunnen. Met 3 in plaats van 5 werkdagen moet het ook kunnen. Toch een pluim voor de ING Het zou alleen fijn zijn als ze me niet zoveel schrik hadden aangejaagd met de mededeling vooraf dat het 10 werkdagen kan duren Tipje voor webcare.
__________________
René
Met citaat reageren
  #13  
Oud 5 augustus 2011, 20:10
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard

Dat was ook het enige gemak bij ABN AMRO, dat je zelf je pincode kunt kiezen. Bij de Rabo helaas heeft ieder pasje een andere code.
Bij Rabo kun je ook je zakelijke en privé rekeningen koppelen zodat je met 1 keer inloggen alle transacties kunt doen, wel zo prettig.
En zoals ik al zei: bij iedere bank is er wel iets dat omslachtig of vervelend is maar de bejegening bij de Rabo is in mijn ervaring toch een stuk klantvriendelijker dan bij de ABN AMRO. Bij AA is mij een keer overkomen dat ik plotseling de echtgenote van een ander was geworden......het gaf nogal wat toestanden om "voor de bank" weer te scheiden.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 6 augustus 2011, 08:29
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard

Ik denk dat het sowieso moeilijk te adviseren is.

Ik was vanaf mijn studententijd klant bij ABN/AMRO voordat ik naar de Rabo overstapte na onze verhuizing (andere provincie).

Alles digitaal regelen is heel gemakkelijk totdat het één keer misgaat
Bij de Rabobank hier kan ik het ook gratis bij het bankkantoor regelen.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 17 augustus 2011, 15:45
Daniella's schermafbeelding
Daniella Daniella is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Berichten: 51
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem een keer gehad. Alleen was het probleem voor mij een stuk kleiner omdat, nouja, mijn rekening is niet zo "actief" zullen we maar zeggen.

Ik kan je zeggen dat ABN Amro veel overzichtelijker is wat internetbankieren betreft dan de ING. De enige reden dat ik mijn zakelijke rekening bij de ING heb geopend, was omdat ik daar prive ook al zat, en ik zat daar al prive omdat mijn ouders Ooit een rekening daar hadden geopend voor mij. Ohja, en het eerste jaar was gratissss.

Oh, en, ik weet dat ABN Amro overzichtelijker is omdat ik als werknemer bij een ander bedrijf o.a. de administratie doe, en daar staan de rekeningen bij ABN Amro. Het werkt echt een stuk prettiger dan de ING. En het is overzichtelijker, logischer. Ik zou overstappen als ik internetbankieren meer had gebruikt (en als ik niet zo verdomde lui was geweest ).

<edit>

Toen het mij overkwam duurde het ook daadwerkelijk anderhalve week, maar dat is inmiddels meer dan een jaar geleden, dus wellicht is dat verbeterd. Maar het blijft gewoon STOM dat dit allemaal via de post moet. Waarom kun je niet in ieder geval OOK langsgaan zodat je per direct je rekening weer kunt beheren? Wat gebeurt er met gigabedrijven als dit hen overkomt?
__________________
Webbes!
Professioneel webdesign. Betaalbare prijzen.

http://www.webbes-webdesign.nl
Met citaat reageren
  #16  
Oud 18 augustus 2011, 10:47
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haringsma Bekijk bericht
Alles moet via de post
Ooit was dat innovatief. Ik vond het 25 jaar geleden juist het voordeel van de toenmalige Postbank, dat je alles kon regelen door een foldertje bij het postkantoor mee te pakken, een simpel formuliertje in te vullen en dat in een gratis enveloppe te doen. Bij andere banken moest je een uur wachten, allerlei balieprocedures doorlopen, waarna zij het voor je op de interne post deden.

Maar sinds we via Internet bankieren, en zowel thuis als op het bankkantoor bijna alles elektronisch kan, is post een achterhaald systeem geworden. Dat zal wel de reden zijn dat ING de naam 'Postbank' heeft opgeheven. Hoe sterk dat merk ook was, je wilt niet tot in de verre toekomst geassocieerd worden met een achterhaald systeem. We hebben ook geen logistieke bedrijven meer die 'Stoombootbezorger' heten.

Ik vrees dat ING nog wat oude resten heeft om op te ruimen, zoals deze authenticatieprocedure bij inlogproblemen, zakelijke afschriften die je niet kunt stopzetten, sommige soorten zakelijke rekeningen waar je geen online afschriften van krijgt (creditcard, beleggingsrekening), sommige soorten zakelijke rekeningen waarvan je geen tranacties kunt downloaden (spaarrekening, beleggingsrekening) et cetera.
__________________
René
Met citaat reageren
  #17  
Oud 18 augustus 2011, 10:53
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daniella Bekijk bericht
Wat gebeurt er met gigabedrijven als dit hen overkomt?
Goeie vraag. Stel je voor dat Philips niet over zijn geld kan beschikken

En wat daarbij meespeelt: een derde kan dit veroorzaken. Als je de ING-inlognaam van een bedrijf kent, kun je het 10 werkdagen van zijn bankrekening afsluiten door domweg drie keer met een onzinwachtwoord in te loggen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #18  
Oud 18 augustus 2011, 12:24
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard

Moet er niet aan denken dat de rekening van de belastingdienst gehackt wordt..... "Helaas kunnen wij uw toeslagen pas over 10 dagen uitbetalen wegens verkeerd ingevoerd wachtwoord bij de bank..."
__________________
maak eens een buiteling:
www.saltoadvies.nl
Met citaat reageren
  #19  
Oud 18 augustus 2011, 12:34
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Grote bedrijven werken met een ander systeem, daar is niet 1 inlognaam.
Elke procuratiehouder heeft zijn eigen inlognaam of smartcard.

Aan die login naam worden de rekeningen gekoppeld waarop ze rechten hebben. en welke rechten dat zijn (inzage, bestanden ontvangen, bestanden verzenden, bestanden goedkeuren e.d.)
Met citaat reageren
  #20  
Oud 9 september 2011, 11:33
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Kijk, ING is in een ander geval door de rechter op de vingers getikt.
  • Op 21 juli 2011 was "Mijn ING" van een gerechtsdeurwaarderskantoor geblokkeerd
  • Op 22 juli belden medewerkers van dit kantoor met ING
  • Op 22 juli heeft het kantoor ING per fax gesommeerd om binnen 1 uur (!) te deblokkeren
  • Op 23 juli zijn de gegevens volgens ING verwerkt, op 27 juli zijn de inlogcodes echter nog niet ontvangen
  • Er speelt iets onduidelijks met een naamswijziging, dat de rechter echter verwerpt
  • Op 29 juli dient het kort geding (dat is dus royaal binnen de termijn van 10 werkdagen die ING claimt voor deblokkeren).

De rechter stelt ING grotendeels in het ongelijk. ING moet de proceskosten vergoeden en de toegang binnen 3 werkdagen deblokkeren.

Het oordeel luidt o.a.:
Citaat:
4.4. Vast staat dat op 22 juli 2011 Tempelman-de Niet al is gaan klagen bij ING over het feit dat zij niet meer kon internetbankieren met de twee bankrekeningnummers. Vervolgens lag het, mede gelet op de door haar in acht te nemen zorgplicht, op de weg van ING om Tempelman-de Niet zo spoedig mogelijk nieuwe inlogcodes te verschaffen ten einde het internetbankieren - waartoe Tempelman-de Niet contractueel gerechtigd is op grond van de overeenkomst - weer mogelijk te maken. Al aangenomen dat ING daartoe is overgegaan, is tot op heden onduidelijk gebleven welke termijnen daarmee exact gemoeid zijn en wanneer Tempelman-de Niet daarmee daadwerkelijk aan het werk kan gaan. Daarmee schiet ING naar het voorlopige oordeel van de voorzieningenrechter tekort in haar zorgplicht en is zij toerekenbaar tekortgeschoten in de nakoming van haar hiervoor genoemde contractuele verplichting Tempelman-de Niet internetbankieren te faciliteren. Daaraan doet niet af dat het door ING gebruikte geautomatiseerde systeem voor de aanmaak en toezending van nieuwe inlogcodes zijn beperkingen heeft. Een geautomatiseerd systeem - of ING daarvoor nu zelf heeft gekozen of krachtens de geldende beveiligingsregels tot die keuze verplicht was - neemt haar verantwoordelijkheid niet weg om voor een goed lopend betalingsverkeer van de klant en voor voldoende informatievoorziening aan de klant zorg te dragen. Zij is in dit geval in beide opzichten tekort geschoten.
En dit betreft als ik het goed lees precies dezelfde trage reactie als waar ik hier over mopper. Ik had dus gelijk

Tsja, je moet dus een advocaat inhuren en een kort geding aanspannen om ING tot snel deblokkeren te dwingen, en dan nog krijgt de bank 3 extra werkdagen van de rechter, wat erop neerkomt dat ING in totaal nog steeds zo'n 10 werkdagen had
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
ing


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe kom ik onder de opzegtermijn van mijn baan uit? Niekie Al die andere praktische dingen 19 25 september 2008 22:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon