Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 22 mei 2007, 18:41
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Beroepsaansprakelijkheids verzekering nodig

= logica LOL
Met citaat reageren
  #12  
Oud 22 mei 2007, 22:41
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Beroepsaansprakelijkheids verzekering nodig

Verzekeren is 1 manier om claims te voorkomen je kunt ook goede leveringsvoorwaarden opzetten waarin een hoop wordt uitgesloten. En daarnaast heb je vermoedelijk een gewone adviseur zoals een boekhouder/belastingadviseur. Wellicht kan die eens met je praten als je gezeten hebt met de verz adviseur
Met citaat reageren
  #13  
Oud 25 mei 2007, 14:33
Ys3 Ys3 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 mei 2007
Berichten: 67
Standaard Re: Beroepsaansprakelijkheids verzekering nodig

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Een verzekeringsadviseur is meestal een verzekeringsverkoper. Hij gaat zeggen dat je een verzekering moet kopen.
Verrassing. Deze adviseur raadde mij af een beroepsaansprakelijkheidsverzekering te nemen....
Met goede Algemene Voorwaarden en een rechtsbijstandsverzekering ben ik goed genoeg gedekt.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 25 mei 2007, 18:36
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Beroepsaansprakelijkheids verzekering nodig

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ys3 Bekijk bericht
Verrassing. Deze adviseur raadde mij af een beroepsaansprakelijkheidsverzekering te nemen....
Met goede Algemene Voorwaarden en een rechtsbijstandsverzekering ben ik goed genoeg gedekt.
Dan maakt hij kennelijk meer marge op de rechtsbijstandsverzekering dan op de beroepsaansprakelijkheidsverzekering
__________________
René
Met citaat reageren
  #15  
Oud 28 mei 2007, 22:38
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Beroepsaansprakelijkheids verzekering nodig

.. hey rene ik wilde mijn brede glimlach bij het lezen van jouw reactie even laten zien hier. Overigens las ik vandaag in de telegraaf een artikel dat er toch serieuze plannen zijn voor het berekenen van uren ipv provisies..
Met citaat reageren
  #16  
Oud 28 mei 2007, 23:28
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Beroepsaansprakelijkheids verzekering nodig

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfred Bekijk bericht
dat er toch serieuze plannen zijn voor het berekenen van uren ipv provisies..
Yep. Let op mijn woorden: de verzekeringen worden niet goedkoper en de adviesuren worden extra kosten.

Het is net als met BTW bij de kapper. Bij 6>19% ging de prijs omhoog, bij 19>6% ging hij niet omlaag.

De overheid vertrouwt op de markt. Wij vertrouwen op de overheid. Beide zijn ten onrechte. Wij zijn de markt! Wij moeten kritischer zijn
__________________
René
Met citaat reageren
  #17  
Oud 28 mei 2007, 23:52
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Beroepsaansprakelijkheids verzekering nodig

Ofwel: wij zijn de markt en we vertrouwen op onszelf. Als de overheid dat nu ook maar deed was ons leven een stuk eenvoudiger
Met citaat reageren
  #18  
Oud 29 mei 2007, 10:36
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Beroepsaansprakelijkheids verzekering nodig

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ys3 Bekijk bericht
Met goede Algemene Voorwaarden en een rechtsbijstandsverzekering ben ik goed genoeg gedekt.
Wat voor soort rechtsbijstandsverzekering heb je?
Ik zou als ik jou was wel even de voorwaarden van je rechtsbijstandverzekering doornemen. Veel verzekeringen beperken zich tot particulieren. Wat gebeurt er op het moment dat jij uit hoofde van je bedrijf om bijstand vraagt?

Het zelfde had ik aan de haak met een doorlopende reisverzekering. Deze keert niet uit als ik beroepshalve op reis ben. Daarnaast is mijn (zakelijke) apparatuur niet verzekerd. Nu sluit ik steeds een aparte zakelijke reisverzekering af.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #19  
Oud 29 mei 2007, 10:50
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Beroepsaansprakelijkheids verzekering nodig

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Wat voor soort rechtsbijstandsverzekering heb je?
Ik zou als ik jou was wel even de voorwaarden van je rechtsbijstandverzekering doornemen. Veel verzekeringen beperken zich tot particulieren.
En als hij zich op ondernemers richt: zijn problemen met klanten niet uitgesloten?

Want dat was het geval in de polis van DAS, die ik ooit bij een offerte gekregen heb.

Op die manier heb je er niet veel aan (want problemen met klanten is je belangrijkste risico) en is het zeker geen substituut voor een aansprakelijkheidsverzekering (want juist klanten stellen je eventueel aansprakelijk).
__________________
René
Met citaat reageren
  #20  
Oud 1 juni 2007, 00:04
Ys3 Ys3 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 mei 2007
Berichten: 67
Standaard Re: Beroepsaansprakelijkheids verzekering nodig

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
En als hij zich op ondernemers richt: zijn problemen met klanten niet uitgesloten?

Want dat was het geval in de polis van DAS, die ik ooit bij een offerte gekregen heb.

Op die manier heb je er niet veel aan (want problemen met klanten is je belangrijkste risico) en is het zeker geen substituut voor een aansprakelijkheidsverzekering (want juist klanten stellen je eventueel aansprakelijk).
Hmm...ik heb nu een bedrijfsrechtsbijstandsverzekering bij DAS aangevraagd... Ik zal eens goed naar de voorwaarden kijken die ik bij de offerte krijg!

Overigens gok ik dat de marge die mijn adviseur op de rechtsbijstandsverzekering krijgt veel lager is dan een eventuele marge op een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering is namelijk veel duurder dan de rechtsbijstandsverzekering, en ik neem aan dat de marge voor de adviseur grotendeels afhangt van de hoogte van de kosten van de verzekering?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
BTW nummer leverancier nodig? Wink Belasting 8 10 april 2007 16:11
Zijn algemene voorwaarden echt nodig? wilco Al die andere praktische dingen 5 21 december 2006 08:23
Heb je een baas nodig? René Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 1 13 augustus 2006 00:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon