Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 november 2007, 15:41
wilco wilco is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 8 maart 2006
Berichten: 25
Standaard Contracten

Wat zijn de ervaringen van de 'standaard' contracten aangeboden door Advocaten bureau's voor een paar euro?

Ik wil namelijk mensen zelf ook wegzetten bij klanten en heb dus 2 contracten nodig, 1 met de opdrachtgever en 1 met het bedrijf dat uiteindelijk het werk wil verrichten. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is het raadzaam om dit gewoon goed te doen en naar een advocaat te gaan?

Dezelfde vraag heb ik ook over Algemene Voorwaarden.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 november 2007, 16:44
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Contracten

Beste Wilco, aangezien je ook in de ICT zit zou ik je ICTRecht kunnen aanbevelen voor je AV en andere documenten. Je zou ze even moeten vragen of aanmaken van contracten ook een optie is.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 november 2007, 14:38
tijn1978 tijn1978 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 124
Standaard Re: Contracten

Als ik het goed begrijp ga je mensen bemiddelen/detacheren die niet bij jou in dienst zijn (freelancers?)

Ik kan me voorstellen dat je hiervoor toch even een advocaat raadpleegt, ook in verband met de risico's iz ketenaansprakelijkheid etc. Wat je natuurlijk kunt doen is de 'paar euro' contracten kopen en alvast zelf bekijken wat je ervan vindt.

Algemene voorwaarden: hiervan kun je veel voorbeelden op internet vinden. Afhankelijk van de complexiteit van je dienst kun je die zelf maken (en eventueel door een advocaat laten screenen)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 november 2007, 21:05
Arend Arend is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 7 oktober 2007
Berichten: 128
Standaard Re: Contracten

er zijn volgens mij ook ondernemersnetwerken maar ook sites voor ondernemers die (tegen betaling van lidmaatschap) ter ondersteuning formulieren/contracten enz. verstrekken en telefonisch advies geven (bv. de zaak).
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 november 2007, 22:54
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Contracten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wilco Bekijk bericht
Wat zijn de ervaringen van de 'standaard' contracten aangeboden door Advocaten bureau's voor een paar euro?

Ik wil namelijk mensen zelf ook wegzetten bij klanten en heb dus 2 contracten nodig, 1 met de opdrachtgever en 1 met het bedrijf dat uiteindelijk het werk wil verrichten. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is het raadzaam om dit gewoon goed te doen en naar een advocaat te gaan?

Dezelfde vraag heb ik ook over Algemene Voorwaarden.
Ik hoop dat je het wegzetten van mensen bij klanten meer waarde toebedeelt dan een paar euro. Als dit je nieuwe business wordt, waarom schakel je dan niet gewoon een juridisch adviseur in zoals je zelf al suggereert?
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 november 2007, 16:23
wilco wilco is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 8 maart 2006
Berichten: 25
Standaard Re: Contracten

Eigenlijk heb je nog gelijk ook, waarom "twijfel werk" als ik het een-op-een wel goed zou kunnen krijgen.

Naar een jurist dan maar.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 3 december 2007, 17:02
Aecius Aecius is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 december 2007
Berichten: 2
Standaard Re: Contracten

Detachering of werving & selectie heeft zijn eigen risico's. Daarnaast zijn er nog de brachespecifieke risico's. Dus contracten is altijd maatwerk.

Als je dus een standaardcontract neemt, ben je (zeg maar) voor 60% afgedicht. De vraag is dus of je daar genoegen mee neemt.

Je hoeft natuurlijk niet naar een advocaat. Maar het is wel slim om een contract op te laten stellen. Ik doe het geregeld. Voor ongeveer 500 euro per contract ben je al een heel eind. Je kan natuurlijk ook een super-contract laten opstellen, maar dan ben je zeker 2000 euro kwijt.

Mvg,

(Mr.) Arnoud Punt
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Leveringsvoorwaarden, contracten... sioux Omgaan met opdrachtgevers 7 3 mei 2007 12:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon