Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 maart 2018, 10:44
hans_w hans_w is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 maart 2018
Berichten: 1
Standaard vragen bij het invullen van de inkomstenbelasting

Hallo,

ik wil dit jaar voor het eerst zelf mijn aangifte inkomstenbelasting doen en daarbij loop ik vast op enkele zaken waarbij jullie mij misschien kunnen helpen:

vraag #1: Ik heb onder "Winst en verliesrekening" alles zonder problemen kunnen invullen, maar onder "Balans activa" en "Balans passiva" twijfel ik wat ik moet invullen. Ik heb nooit een zakelijke rekening als ZZP-er gehad. Daarom vraag ik mij af of ik bij "Balans activa" bij "liquide middelen" mijn bank saldi van mijn prive rekeningen moet opgeven? Zelf zou ik denken dat ik hier 0 euro in dien te vullen omdat ik geen zakelijke rekening heb. Klopt dit?

#vraag #2: Dezelfde vraag heb ik ook voor "Balans passiva" onder "Ondernemingsvermogen, Eigen vermogen". Hier wordt gevraagd het eigen vermogen dat is geinvesteerd in de onderneming in te vullen. Ik zou zelf denken dat dit 0 euro is. Klopt dit?

Indien ik voor beide velden 0 euro invul dien ik bij "privéonttrekkingen en -stortingen" het berekende bedrag uit "Winst en verliesrekening" in te vullen om zodoende bij het laatste stukje "Winstberekening" bij de aftreksom op het juiste bedrag uit te komen.

Ik vraag mij dus af of mijn aannamen juist zijn en of het verkeerd invullen van de bedragen onder activa, passiva en privéonttrekkingen en -stortingen leidt tot een verkeerde berekening van te betalen IB of terug te krijgen bedrag? Mijn indruk is dat dit bedrag alleen afhankelijk is van wat er onder "Winst-en-verliesrekening" wordt ingevuld?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Starten met freelancen studie HHvdM Freelancen iets voor mij? 2 10 november 2017 18:29
Klanten opbouw miqq Freelancepraktijk starten 12 11 februari 2016 08:54
Voorbeeldbrief bezwaarschrift VAR-ROW i.p.v. VAR-WUO Lancelittle Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 6 22 januari 2012 21:57
Vragen m.b.t. eindejaarsverwerking 2008 Sebastiaan... Administratie 4 12 januari 2009 20:46
Overdracht auteursrecht chris10 Al die andere praktische dingen 16 21 oktober 2008 11:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon