Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 januari 2008, 14:37
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Even voorstellen: Tamtamtekst

Tamtamtekst schrijft wat ú bedoelt.

Of dat nu een echt spetterende pitch is, weet ik niet . Maar het geeft hopelijk wel aan dat ik goed naar de wensen van de opdrachtgever luister en die omzet in een doel- en doelgroepgerichte, leesbare tekst. Zowel op papier als voor het web.

Sinds twee jaar werk ik als zzp'er met mijn tekstbureau Tamtamtekst. Daarvoor heb ik van alles en nog wat gedaan, maar ik ben altijd met teksten en schrijven in de weer geweest. Als neerlandica, als wetenschappelijk onderzoeker, als docent aan de universiteit en in het bedrijfsleven.

De tamtams in mijn logo en in de bedrijfsnaam verwijzen naar mijn passie voor West-Afrikaanse muziek en het zelf bespelen van de djembé (tamtam). En natuurlijk allitereert 't lekker .

Voor meer info: www.tamtamtekst.nl

Marlies Van de Voort
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 januari 2008, 20:08
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Even voorstellen: Tamtamtekst

Welkom op dit forum. Je site ziet er mooi en helder uit.

Wim
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 januari 2008, 12:23
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Even voorstellen: Tamtamtekst

Dank je, Wim.
Ik ben wel aan 't dubben of ik de website toch niet wat minder strak moet maken. Of misschien een weblog eraan hangen met regelmatig praktische informatie over schrijven voor het web. Misschien genereert dat wat meer bezoekers en mogelijke opdrachtgevers .

Marlies
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 januari 2008, 18:34
Petra Megens's schermafbeelding
Petra Megens Petra Megens is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 49
Standaard Re: Even voorstellen: Tamtamtekst

Hallo Marlies,

Je website oogt helder. Strak, hmmm, ja maar té? Heb ik geen last van. Je site is informatief.
De bedrijfsnaam vind ik ook aansprekend, al kreeg ik er meteen de associatie bij van een wild lawaaiig (kan leuk zijn hoor) reclameburo. Maar dat is het dus niet.

Dat idee van een blog met teksttips zou ik zeker (als was het maar op proef) uitwerken. Practische info over schrijven op het web is zeer gewild. Wat dacht je van een nieuwsbrief met goede calls-to-action daarin? Heb je al eens gespiekt bij www.schrijf.be? (Die is wat jij misschien 'strak' zou noemen, maar hindert dat? Mij niet...)

Veel plezier ermee!
__________________
PETRAMEGENS.NL TeleCoaching
"Speel, werk, leef!"
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 januari 2008, 19:12
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Even voorstellen: Tamtamtekst

Marlies,

Ik vind je website helemaal net te strak. Gewoon goed en verzorgd.

Wim
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 januari 2008, 19:23
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Even voorstellen: Tamtamtekst

Welkom hier, al was je er volgens mij al

Wat mij opvalt aan je site is dat je veel met het woord en het begrip 'tekst' doet. Links staat je logo en je naam ("tam tam tekst"), bovenin staat "tekst en advies", en op de pagina "tekstadvies" staat ook nog eens "tekstbureau tam tam tekst". Dat laatste klinkt zeer ritmisch, maar rustgevend vind ik het in geen geval .

Je spreekt over TamTamtekst, "we" en de tekstschrijver. Beetje flauw van mij, maar wie is wat? Volgens mij is wel duidelijk voor de lezer dat er achter "we" en "TTT" een tekstschrijver zit.

Door het beoordelen van drukproeven heb ik een oog voor spaties. In de broodtekst staat: TamTam Tekst.
In de menuoptie staat: TamTamTekst.

Ik ben benieuwd naar je quickscan voor bestaande webteksten. Is het een systeem, een methode, een werkwijze? Daar wil ik wel meer over weten.

Verder moet je de pagina webadvies even door de spellingscorrector halen .

En ohja, Nijmegen is de leukste stad om in te studeren!
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 januari 2008, 20:20
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Even voorstellen: Tamtamtekst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Welkom hier, al was je er volgens mij al
Hej Erix, we meet again :-)/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Wat mij opvalt aan je site is dat je veel met het woord en het begrip 'tekst' doet. Links staat je logo en je naam ("tam tam tekst"), bovenin staat "tekst en advies", en op de pagina "tekstadvies" staat ook nog eens "tekstbureau tam tam tekst". Dat laatste klinkt zeer ritmisch, maar rustgevend vind ik het in geen geval .
Hmm, klopt. Die herhaling is eigenlijk bedoeld voor de Google zoekmachine. Maar als het echt zo storend is, moet ik er toch wat van die woordjes uithalen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Je spreekt over TamTamtekst, "we" en de tekstschrijver. Beetje flauw van mij, maar wie is wat? Volgens mij is wel duidelijk voor de lezer dat er achter "we" en "TTT" een tekstschrijver zit.
Hier geldt hetzelfde als bij je vorige opmerking. Ik heb die 'tekstschrijver' erin gezet vanwege de zoekmachine. Daar moet ik dus duidelijk opnieuw naar kijken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Door het beoordelen van drukproeven heb ik een oog voor spaties. In de broodtekst staat: TamTam Tekst.
In de menuoptie staat: TamTamTekst.
Tja, daar ben ik nog steeds niet helemaal uit. 't Wordt waarschijnlijk toch allemaal TamTamTekst. Maar wel een punt om integraal te veranderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Ik ben benieuwd naar je quickscan voor bestaande webteksten. Is het een systeem, een methode, een werkwijze? Daar wil ik wel meer over weten.
Het is een systematische methode om een website op de meest elementaire punten te analyseren. Ik richt me daarbij voornamelijk op de teksten en op de structuur van de website (de structuur bepaalt voor een belangrijk deel de teksten en vice versa).

Op tekstniveau kijk ik naar punten als: staat de belangrijkste informatie vooraan in de tekst en in de alinea's, wordt er goed gebruikt gemaakt van verbindingswoorden, is er sprake van goede (tussen)kopjes, etc.

Op structuurniveau kijk ik naar de (voor de bezoeker) logische opbouw van de site en van elke pagina. Zijn de links inzichtelijk. Wordt de informatie zo gegeven dat details door de bezoeker 'op verzoek' worden aangeboden (via doorklikken bijvoorbeeld). Nou ja, en zo meer.

Die analyse gaat aan de hand van een formulier waarin alle structurele en tekstuele aspecten van de website op een schaal van 1-5 worden beoordeeld (dus best subjectief). Daarna maak ik een verslag aan de hand daarvan, inclusief mogelijke aandachts- of verbeterpunten.

Heb je zo een idee?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Verder moet je de pagina webadvies even door de spellingscorrector halen .
Oeps. Ik heb daar al eerder commentaar op gehad en heb nog steeds niets aangepast. Mea culpa. Dus bedankt voor de herinnering.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
En ohja, Nijmegen is de leukste stad om in te studeren!

Nijmegen is wel veranderd hoor! Maar het blijft een leuke stad.

Bedankt voor je commentaar,
Marlies
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 januari 2008, 20:27
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Even voorstellen: Tamtamtekst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petra Megens Bekijk bericht
Je website oogt helder. Strak, hmmm, ja maar té? Heb ik geen last van. Je site is informatief.
De bedrijfsnaam vind ik ook aansprekend, al kreeg ik er meteen de associatie bij van een wild lawaaiig (kan leuk zijn hoor) reclameburo. Maar dat is het dus niet.
Dank je Petra, voor je commentaar. Ben blij dat je het niet te strak vindt. Soms ga je aan jezelf twijfelen, hè.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petra Megens Bekijk bericht
Dat idee van een blog met teksttips zou ik zeker (als was het maar op proef) uitwerken.
Ik ga daar zeer binnenkort mee aan de slag. Fijn dat jij het ook een goed idee vindt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petra Megens Bekijk bericht
Practische info over schrijven op het web is zeer gewild. Wat dacht je van een nieuwsbrief met goede calls-to-action daarin? Heb je al eens gespiekt bij www.schrijf.be?
Voor nieuwsbrieven ben ik wat huiverig. Want die moet je toch met enige regelmaat de deur uit doen, wil je klanten kweken. Een weblog is wat dat betreft iets flexibeler, denk ik.

Ik ga zeker kijken bij de website die je aangeeft (ben ik nog niet toe gekomen vandaag).

In ieder geval erg bedankt voor je commentaar en je tips.

Marlies
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 januari 2008, 16:14
Petra Megens's schermafbeelding
Petra Megens Petra Megens is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 49
Standaard Re: Even voorstellen: Tamtamtekst

Hai Marlies, graag gedaan!
Citaat:
Voor nieuwsbrieven ben ik wat huiverig. Want die moet je toch met enige regelmaat de deur uit doen, wil je klanten kweken.
Dat klopt, maar voor een schrijver is dat misschien een overkomelijk bezwaar ?
Een voordeel van een nieuwbrief boven een blog, is dat je abonnees hebt en hun mail-adres (zeer kostbaar!). Daarmee kun je een klantrelatie opbouwen.

Als je in je nieuwsbrief nuttige tips geeft waar de lezer echt wat aan heeft, gaan ze jou vertrouwen en aardig vinden, wat de kans vergroot dat ze bij jou kopen. Gemiddeld gaan er acht tot tien klantencontacten overheen voor een potentiële klant iets bij jou koopt. Ook die gelegenheid biedt een nieuwbrief je. In die zin betaalt de moeite die je in een regelmatig verschijnende nieuwsbrief zet, zich beter terug dan die van het blog.

Een ander voordeel van een nieuwbrief - in mijn ervaring althans - is dat het helpt om nieuwe ideeën goed te focussen en verwoorden. Iets wat ik toch wil (moet) doen om te blijven groeien.
Tenslotte: dezelfde content kun je ook op andere sites aanbieden. Gerelateerde sites die zelf regelmatig met nieuws willen komen, zijn je daar dankbaar voor.
Kortom: acquireren doet een schrijver schrijvenderwijs. Enfin, genoeg gepusht

Veel plezier met TamTamTekst!
__________________
PETRAMEGENS.NL TeleCoaching
"Speel, werk, leef!"
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 januari 2008, 10:17
aNHa's schermafbeelding
aNHa aNHa is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 86
Standaard Re: Even voorstellen: Tamtamtekst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babaga Bekijk bericht
Tamtamtekst schrijft wat ú bedoelt.

Sinds twee jaar werk ik als zzp'er met mijn tekstbureau Tamtamtekst. Daarvoor heb ik van alles en nog wat gedaan, maar ik ben altijd met teksten en schrijven in de weer geweest. Als neerlandica, als wetenschappelijk onderzoeker, als docent aan de universiteit en in het bedrijfsleven.

Voor meer info: www.tamtamtekst.nl

Marlies Van de Voort
Ha Marlies,

Ik dacht al bekende naam 'tamtamtekst', je komt women on the web ook overal tegen hé hahaha Leuk om je ook hier tegen te komen
__________________
Web-effect
Joomla! websites en trainingen
www.web-effect.nl
Twitter LinkedIn
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hallo allemaal, even voorstellen... Dennis1975 Marktplaats 2 22 oktober 2007 21:35
Even voorstellen: G-Solutions DBA Marktplaats 2 28 september 2007 23:08
Graag wil ik mij voorstellen! Hermina Marktplaats 7 8 juli 2007 21:45
Voorstellen Son Marktplaats 1 4 oktober 2006 20:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon