Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 augustus 2009, 15:17
Bram Rooijmans's schermafbeelding
Bram Rooijmans Bram Rooijmans is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2009
Berichten: 4
Standaard Bram Rooijmans / Academy Labs

Hallo allen,

Mijn naam is Bram Rooijmans en ik ben freelance Java/J2EE software ontwikkelaar en architect. Ik heb meer dan 10 jaar ervaring, waarvan 5 jaar als zelfstandig ondernemer onder de naam Academy Labs.

Ik ontwikkel maatwerk software, desktop- en webapplicaties voor grote en middelgrote klanten. Daarnaast geef ik regelmatig trainingen voor het Sun Certified Java Programmer certificaat (SCJP 6.0).

Tijdens projecten houd ik me graag bezig met kwaliteitsbewaking. Veel IT projecten worden te laat, te duur of te slecht opgeleverd. Ik zet mezelf graag in om dat te voorkomen.

---

Tot zover mijn pitch, anders ga ik over de 100 woorden heen. Maar ik heb nog iets meer informatie over mezelf; ik ben zoals gezegd al bijna 5 jaar zelfstandig ondernemer, maar eerlijk gezegd ben ik 90% zelfstandig en 10% ondernemer. Ik werk vaak bij grote bedrijven via detacheringsburo’s, uurtje-factuurtje. Niet heel erg “ondernemend” dus.

Mijn voornemen is om de verhouding zelfstandig/ondernemer te verleggen naar bijvoorbeeld 70/30, of misschien wel 50/50. Ik wil me meer bezig gaan houden met kwaliteitsbewaking van (Java) IT projecten, training-on-the-job en kwaliteitsaudits.

Daarnaast lijkt het me leuk om meer opdrachten te doen voor kleine zelfstandigen, in plaats van de vaak grote bedrijven waar ik nu voor werk. Opdrachten die ik alleen of met iemand uit mijn netwerk uit kan voeren en waarbij ik de rol van analist, ontwikkelaar, architect en tester tegelijkertijd kan vervullen. Dus als iemand nog steeds de administratie, adressen of wachtwoorden in Excel bijhoudt, stuur me eens een mailtje of persoonlijk berichtje. Dan leg ik uit wat er zoal mogelijk is.

Tot “ziens” hier op het forum!

Met vriendelijk groet,
Bram Rooijmans
__________________
Academy Labs
Freelance Java/J2EE ontwikkelaar en architect
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 augustus 2009, 16:54
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Bram Rooijmans / Academy Labs

Welkom Bram !!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 augustus 2009, 16:29
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Bram Rooijmans / Academy Labs

Hallo Bram,

Welkom hier!

Ik heb net even je site bekeken en zie dat je een KvK nummer hebt vermeld, wat ik mis zijn daadwerkelijke contactgegevens (adres etc.). Die zijn - naar mijn weten - ook verplicht te melden op de site, evenals je BTW-nummer (als je BTW-plichtig bent).

Reden waarom ik hiernaar zocht is dat ik een bedrijf in het westen ken die ook met Java werkt en was benieuwd of jullie toevallig 'vlakbij' elkaar zaten. Heb ook bij de KvK gezocht op 'Acadamy Labs', 'AcadamyLabs' en op 'Bram Rooijmans' maar kan je inschrijving niet vinden..

Groetjes,
Hiranthi
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 augustus 2009, 19:25
Bram Rooijmans's schermafbeelding
Bram Rooijmans Bram Rooijmans is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2009
Berichten: 4
Standaard Re: Bram Rooijmans / Academy Labs

Hallo Hiranthi,

Bedankt voor je feedback. Ik kan alleen nergens vinden dat behalve het KvK nummer ook het BTW nummer en adres verplicht zijn? Hooguit de volledige naam, vestigingsplaats en statutaire zetel, maar dat is voor BV's en NV's. Heb je een link naar de KvK website waar dat staat misschien? Op mijn briefpapier staat alles natuurlijk wel vermeld!

Als je op de website van de KvK zoekt op "Academy Labs", dus met een E in het midden in plaats van een A vind je de inschrijving wel .

Academy Labs is gevestigd in Vleuten, bij Utrecht. Is dat in de buurt van het andere Java bedrijf dat je kent?

groet,
Bram
__________________
Academy Labs
Freelance Java/J2EE ontwikkelaar en architect
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 augustus 2009, 20:59
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Bram Rooijmans / Academy Labs

Nee, kon er zo niks over vinden. Weet zo ook niet meer waar ik dat gelezen heb. Maar dan zal dat wel niet.
Vind persoonlijk trouwens wel dat als er wel een adres op staat het bedrijf een stuk betrouwbaarder overkomt, maar dat is mijn mening

Whaha.. was ik echt zo 'slim' bezig?.. hihi.. Oeps..

Het bedrijf dat ik ken zit in Schiedam (CodeRight).
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 augustus 2009, 22:08
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard Re: Bram Rooijmans / Academy Labs

BTW nummer is alleen verplicht op facturen niet om te publiceren op de website. Veel ondernemers zetten het voorbedrukt op het briefpapier zodat het bij het factureren niet vergeten wordt.

Adres is bij mijn weten (alleen) verplicht bij de KvK inschrijving, maar ben het met Hiranthi eens dat een adres wel altijd iets meer gevoel van vertrouwen geeft, al kan ik er ook wel weer begrip voor heb dat als het om je prive adres gaat dat je dat ook niet overal op internet wilt terugvinden om nog enige privacy te bewaren.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 augustus 2009, 22:20
Bram Rooijmans's schermafbeelding
Bram Rooijmans Bram Rooijmans is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2009
Berichten: 4
Standaard Re: Bram Rooijmans / Academy Labs

Ik heb je tip opgevolgd en m'n adres toegevoegd. Met kleine lettertjes, want ik ontvang al genoeg spam via de post. Maar dat zal wel door de KvK komen die die gegevens regelmatig doorverkoopt...

CodeRight van Will Boluyt ken ik wel, tenminste ik vond laatst bij toeval z'n website. Kleine wereld .
__________________
Academy Labs
Freelance Java/J2EE ontwikkelaar en architect
Met citaat reageren
  #8  
Oud 26 augustus 2009, 13:26
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Bram Rooijmans / Academy Labs

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram Rooijmans Bekijk bericht
Ik heb je tip opgevolgd en m'n adres toegevoegd. Met kleine lettertjes, want ik ontvang al genoeg spam via de post. Maar dat zal wel door de KvK komen die die gegevens regelmatig doorverkoopt...

CodeRight van Will Boluyt ken ik wel, tenminste ik vond laatst bij toeval z'n website. Kleine wereld .
Je kan je uitschrijven bij de KVK he
Heb ik meteen gedaan, al is er wel 1 mailing doorgekomen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 augustus 2009, 08:58
Remy's schermafbeelding
Remy Remy is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 29 augustus 2007
Berichten: 333
Standaard Re: Bram Rooijmans / Academy Labs

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
Je kan je uitschrijven bij de KVK he
Heb ik meteen gedaan, al is er wel 1 mailing doorgekomen.
Uitschrijven voor de mailings bedoel je.. voordat je gelijk je hele bedrijf hebt uitgeschreven
__________________
Remy Jacobs Freelance Webdesign
www.remyjacobs.nl
Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 augustus 2009, 10:46
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Bram Rooijmans / Academy Labs

Er.. ja de non mailing indicator
@Rene, iets om op de site te vermelden? Ik denk dat veel mensen het nog niet weten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ontwikkel je ondernemerschap bij de Lancelots Academy! Moderator Nieuws - Voor en door freelancers 0 12 maart 2007 10:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon