Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 november 2012, 17:40
solrick solrick is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 november 2012
Berichten: 1
Standaard Freelance werken frankrijk

Hallo allemaal,

Allereerst mijn complimenten, fantastische website!

Ik heb een vraag met betrekking tot het werken in Frankrijk.
Ik heb een eenmansbedrijf, en eigenlijk vroeg ik mij af of er eigenlijk verschillen zijn tussen een eenmansbedrijf of zzp'er of dat dit als hetzelfde moet worden gezien.

Ik weet vrijwel niets af van belastingen en ben ook altijd bang dat er verschrikkelijke dingen gaan gebeuren als je niet goed oplet.

Nu vraag ik graag jullie hulp bij het volgende:
Ik werk voor een bedrijf in frankrijk (mode ontwerper) en daar werk ik meerdere maanden per jaar fulltime in opdracht van hen. omdat ik in het verleden nog niet zoveel werkte kon ik toendertijd de btw verleggen, omdat ik niet boven een bepaald bedrag kwam.
Ik vroeg mij af hoe het eigenlijk zit met de btw verleggen in het buitenland en tot welk bedrag je dit kunt doen.

Nu is het zo dat ik voor een ander bedrijf in frankrijk ga werken binnenkort, en voor langere periodes in het jaar, denk aan 6-8 maand per jaar in frankrijk. nu vraag ik mij af waar ik allemaal rekening moet houden.

ik moet nu waarschijnlijk wel belasting gaan afdragen aan NL? Ik moet natuurlijk aan andere kosten gaan denken, pensioen etc etc. omdat ik vrij nieuw ben in dit vraag ik mij af of iemand hier ervaring in heeft. Waar moet ik aan denken als ik een maandforfait aan hun opgeef op de manier hoe ik nu werk? Zijn er andere kosten waar ik rekening mee moet houden?
zorg/ww/pensioen etc?

Verder vraag ik mij af wat ik persoonlijk op het bedrijf dan zou kunnen aftrekken aan kosten (reiskosten) etc en hoe is dat mogelijk?

Ik hoop dan ook dat iemand daar advies over kan geven.

Met vriendelijke groeten

Rick
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 januari 2013, 18:11
Online Ondernemer Online Ondernemer is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 januari 2013
Berichten: 2
Standaard

Wat ik hiervan weet is dat je op je factuur aan moet geven 'belasting verlegd'. Dat is dan min of meer een overeenkomst (en bewijs) dat jij de belasting niet in rekening hebt gebracht en dus ook niet hoeft af te dragen.
Dit gaat dan om omzetbelasting. Inkomstenbelasting moet je uiteraard wel over deze inkomsten betalen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
frankrijk


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Freelance werken voor meerdere importeurs, op commissiebasis Bernard75 Freelancepraktijk starten 0 11 maart 2012 10:37
Voordelen freelance t.o. voordelen werken voor een baas ernomijland Nieuws - Voor en door freelancers 2 16 augustus 2007 08:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon