Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 februari 2010, 17:58
EllenHeijmans EllenHeijmans is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 februari 2010
Berichten: 4
Standaard Uurtarief Trainer ICT

Wat zijn jullie ervaringen met het uurtarief voor een trainer? Ik heb mijn uurtarief vastgesteld op 75,00 per uur, dus 600,00 per dag. Voor programmeren heb ik al diverse bedrijven gehad die dat heel netjes vinden, maar net sprak ik iemand voor cursussen die mij 245,00 per dag bood. Dat vind ik veel te weinig, dat is leuk voor iemand die in loondienst is. Maar is mijn tarief voor cursussen buitensporig? Het gaat om technische cursussen zoals .NET en SQL Server.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 februari 2010, 11:57
Marcelot Marcelot is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Berichten: 89
Standaard Re: Uurtarief Trainer ICT

Ik zit al een tijdje niet meer in de trainingen, heb het wel veel gedaan. Ik vind het tarief sterk afhankelijk van het 'niveau' van het onderwerp . Ik vind het tarief dat je noemt best van toepassing op Windows/Word/Excel basis trainingen, omdat veel mensen die kunnen geven en het geen voorbereiding vraagt (als je het vaker hebt gedaan en oefenmateriaal hebt).

Voor gevorderde trainingen en expert trainingen moet het in mijn ogen echter omhoog. Dus voor programmeertrainingen vind ik je tarief dan ook goed, ik kan me wel voorstellen dat je in bepaalde situaties zakt. Bijvoorbeeld als je weinig werk hebt en een opdracht toch graag aanneemt of als het om een groot aantal trainingen gaat, bijvoorbeeld 100 personen of meer. In plaats van wel of niet akkoord gaan kun je natuurlijk ook een tegenaabod doen.

Ook vind ik het wel een verschil of je een training doet adhv een algemeen boek of dat je eigen zelfgeschreven cursusmateriaal hebt. Ook of de onderwerpen en voorbeelden en opdrachten toespitst op de klant. Hoe meer je dat doet, hoe meer het een hoger tarief rechtvaardigt. ALS je dit normaliter altijd doet, dan zou ik ook aan de klant duidelijk maken dat het jou meer tijd kost maar dat de trainingen daardoor meer effect zullen sorteren!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 februari 2010, 12:41
Myrax Myrax is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Uurtarief Trainer ICT

Hoi Ellen, ik ben het eens met Marcelots.
Daarbij vind ik het tarief zelfs voor excel/word etc. nog aan de lage kant.
Succes!
__________________
Rixter Algra
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 juli 2010, 19:17
Wolly Wolly is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 6
Standaard Re: Uurtarief Trainer ICT

Hoi,
De tariefstelling is vaak op dagtarief en dan is het maar kijken wat je wel en wat je niet als gewerkt uurtje berekend. De huidige dagtarieven zitten nu tussen de 225 en 350 euro per dag.
Ik heb wel een vraagje omtrend uurtarieven. Kun je me een indicatie geven omtrend uur / dag tarief voor SAP FICO consultant werk?

Groet,

Fred
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 juli 2010, 20:58
Pe-opleidingen.nl Pe-opleidingen.nl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 3
Standaard Re: Uurtarief Trainer ICT

Hoi, indien je bekijkt tegen welke kosten je aanloopt als zelfstandige dan kan het toch niet zo zijn dat je voor minder dan 75 euro per uur aan de gang gaat ? Tenzij er sprake is van opdrachten waar je voor een hele lange tijd je handen vol aan hebt. Lees de discussie dan ook met verbazing.
Bedoelen jullie niet per dagdeel ? Een dagdeel is gelijk aan 3 werkbare uren.
vr groet
__________________
Bert Vermey
Pe-opleidingen.nl
Makelaardij-opleidingen.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 juli 2010, 21:48
Wolly Wolly is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 6
Standaard Re: Uurtarief Trainer ICT

De genoemde tarieven zijn voor MS Office trainingen. Effectief is het 6 uur les geven / begeleiden. En een doorlopende werkgever. Veel werk. Maar inderdaad is het gezien de inzet een "redelijke'vergoeding. Vandaar dat ik mij dan ook ben gaan verdiepen op SAP FICO Consultant. Ik denk hierbij hogere tarieven te kunnen verkrijgen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 juli 2010, 21:50
Pe-opleidingen.nl Pe-opleidingen.nl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 3
Standaard Re: Uurtarief Trainer ICT

tsja of kies een andere branche
__________________
Bert Vermey
Pe-opleidingen.nl
Makelaardij-opleidingen.nl
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 juli 2010, 22:07
Wolly Wolly is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 6
Standaard Re: Uurtarief Trainer ICT

Ik had een vak moeten leren.........
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 juli 2010, 22:10
Pe-opleidingen.nl Pe-opleidingen.nl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 3
Standaard Re: Uurtarief Trainer ICT

ha ha, nou ga even wat anders doen, fijne avond nog !
__________________
Bert Vermey
Pe-opleidingen.nl
Makelaardij-opleidingen.nl
Met citaat reageren
  #10  
Oud 25 maart 2011, 16:22
Wolly Wolly is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 6
Standaard Uurtarief

zO, het is alweer een tijdje terug dat ik mee deed in deze discussie, maar hier ben ik weer

Door het aanleren van andere technieken (SQL, SAP, Sharepoint, JAVAScript, projectserver 2010,etc) heb ik mijn uurtarief naar een meer gezonde niveau kunnen brengen! Echter zie ik nog steeds veel aanvragen voorbij komen met een uurtarief van max 50€. Dan n
denk ik maar weer: wie noten strooit, zal apen vangen.... Lol
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
ict, trainer, uurtarief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Huidig gangbaar uurtarief Cisco CCNP (ICT)? Norbert Omgaan met opdrachtgevers 5 24 april 2009 16:13
ICT docent/consultant freelance of vaste dienst Bas Freelancen iets voor mij? 6 26 juli 2008 22:52
Uurtarief voor klus als stagebegeleider anders dan mijn normale uurtarief? jeroen94704 Omgaan met opdrachtgevers 3 22 april 2008 09:59
Wat is een reëel percentage van het uurtarief voor intermediairs in de ICT? ma2712 Omgaan met opdrachtgevers 7 20 februari 2008 13:47
Vrouwen beuren hoger uurtarief Mariëlle Schrijft Nieuws - Voor en door freelancers 0 26 september 2007 17:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon