Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 februari 2015, 14:35
marchuiberts's schermafbeelding
marchuiberts marchuiberts is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2008
Berichten: 26
Standaard Administratie/boekhouding zelf gaan doen

Sinds 5 jaar werk ik als ZZP-er (met wisselende resultaten). Alle jaren heb ik gebruik gemaakt van een boekhoudkantoor bij mij in de regio (nadat ik enkele kantoren de revue had laten passeren - allen waren behoorlijk duur).
Dit laatste kantoor spiegelde mij voor dat zij niet zo duur waren maar als ik kijk naar het opmaken van de jaarrekeningen van de afgelopen jaren voor bijna €1000,- per stuk (buiten alle andere kwartaal-kosten per jaar) begin ik mij toch af te vragen of zelf de boekhouding bij gaan houden niet een stuk goedkoper is.

Nu wil ik leden graag vragen naar hun ervaringen met het zelf bijhouden van alle boekhouding.
Wat komt er zoal bij kijken? Waarin/waarmee houden jullie alles bij? Kan zoiets in Excel opgezet worden of moet ik daarvoor echt een 'pakket' aanschaffen?

En bij het evt.aanschaffen van een pakket; waar moet ik letten?

Kortom; wat ervaringen zijn fijn om te vernemen.
__________________
-------------------------
Met hartelijke groet,
Marc Huiberts

Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 februari 2015, 17:26
Werner Käller Werner Käller is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 februari 2015
Berichten: 1
Standaard

Beste Marc,


Het is altijd goed om zelf zoveel mogelijk administratie bij te houden. Als je veel facturen hebt, dan zou ik persoonlijk met een boekhoudprogramma gaan werken. Tegenwoordig zijn er veel webbased programma's die boekhouder/kantoren ook gebruiken. Tip is dus om een boekhouder/administratiekantoor te vinden die je het meeste zelf laat doen, via een webbased programma. Je kunt afspreken dat zij alleen een controle op de BTW-aangifte doen en de belastingaangifte voor de Inkomstenbelasting.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 februari 2015, 12:46
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Door zelf je boekingen te doen kun je vaak besparen op de kosten van de boekhouder. Deze hoeft dan niet meer te gaan puzzelen op de berg facturen die je aanlevert. Je moet dan natuurlijk wel een overzichtelijke en complete administratie aanbieden in een vorm waar de boekhouder verder mee kan. Dat is een kwestie van afspreken.

Om voor jezelf tijd te besparen met het inboeken kun je gebruik maken van boekhoudsoftware. Daarmee wordt het eenvoudiger om facturen en bonnetjes in te voeren. Door je bankmutaties te importeren kun je de facturen en bonnen koppelen aan een betaling.

Een extra voordeel van goede software is de mate van overzicht die geboden wordt. Je kan sneller inzichtelijk maken hoe de kosten en omzet zich ontwikkelen, welke facturen betaald zijn en nog openstaan, etc. Als je software gebruikt die BTW overzichten uitdraait en je helpt met de voorbereiding van de aangifte inkomstenbelasting kun je al heel veel zelf doen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 april 2015, 12:26
marchuiberts's schermafbeelding
marchuiberts marchuiberts is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2008
Berichten: 26
Standaard

Bedankt allemaal voor de positieve input.

Inmiddels ben ik gestart met Ficsus en daarmee kom ik een heel eind. Wel moet ik zeggen dat deze online omgeving nog wel wat verbeteringen kan gebruiken want uiteindelijk moet je toch bèst nog wel veel zaken handmatig uitrekenen.
Echter voor nu voldoet het redelijk en het kost mij ook niet de hoofdprijs (èn is per maand opzegbaar).
__________________
-------------------------
Met hartelijke groet,
Marc Huiberts

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
BTW Zelf kwartaalaangifte btw doen: een paar vragen yvopiet Belasting 1 6 april 2011 10:52
Als je het idee hebt dat je het anders moet gaan aanpakken Marieke80 Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 14 16 november 2008 20:58
[IB2007] student+werk+eigen zaak: hoe aangifte doen bartbh Belasting 3 27 maart 2008 01:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon