Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 april 2008, 15:30
Markie Markie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 160
Arrow Mark

Hoi mensen,

Ik zal mezelf hier ook even voorstellen:
Mijn naam is Mark, inmiddels alweer 36, woonachtig in Veen (Nbr) en sinds kort (1 maart 2008) werkzaam als zzp'er/freelancer in de metaaltechniek. En dan wel in de vorm van lasser/constructie bankwerker. In hoofdzaak ben ik lasser. Ik ben vrij breed georiënteerd op lasgebied mag ik wel zeggen.
Wat ik tekenend vind is dat er zo weinig informatie te vinden is voor en over zzp'ers in mijn vakgebied. Ik heb hier met mijn laatste werkgever ook over gesproken. Dit was een detacheringsbureau waar ik in vaste dienst was. Die wisten mij te vertellen dat de meeste lassers die er aan beginnen een sprong in het diepe maken zonder zich te oriënteren. Ze springen er dus in en denken dat alles goud is wat er blinkt. Na zo'n anderhalf jaar zijn de meesten bankroet. Veel mensen denken niet aan de belasting en gaan overmatig consumeren waardoor ze in de problemen komen als de belastingdienst zijn deel op komt eisen.
Ik ken persoonlijk ook maar weinig zzp'ers in de metaal en degene die ik ken laten weinig los.
Zal het dus zelf moeten zien te rooien. Heb wel profijt van het feit dat ik enkele jaren gedetacheerd ben geweest bij verschillende bedrijven en dat ik wel redelijk goede communicatieve vaardigheden heb, waardoor ik al een redelijk netwerkje op heb kunnen bouwen.

Goed, ik laat het hier maar even bij. Owja, ik ben hier al veel wijzer geworden en zal het hier zeker allemaal goed in de gaten houden. Erg informatief!

Mvg

Mark
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 april 2008, 15:35
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Vreemde (nieuwe) eend in de bijt...

Beste Mark,

Welkom
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 april 2008, 20:08
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Vreemde (nieuwe) eend in de bijt...

Mark,

Welkom hier. In de bouw en wegenbouw zijn heel veel zzp'ers, maar die zijn hier ook niet vertegenwoordigd. Op zich wel jammer.
In jouw vak ben ik het ook (nog) niet tegengekomen. Maar misschien zijn het ook wel beroepsgroepen, die zich niet zo op internet thuisvoelen.

Wim
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 april 2008, 22:07
Markie Markie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 160
Standaard Re: Vreemde (nieuwe) eend in de bijt...

Dankje mensen. Er zijn in mijn gebied niet veel zzp'ers. Dit in tegenstelling tot de bouw. Maar mensen die zzp er zijn in de bouw vind je ook niet op forums als deze. Ik denk dat het toch wel met opleiding te maken heeft ofzo. Meeste mensen hier bijvoorbeeld zijn toch wat hoger/anders geschoold dan in de bouw. Daar werken bij wijze van spreken nog mensen die amper kunnen lezen of schrijven. Dit is geen grap want dat komt echt voor. Ik denk dus dat het daar mee te maken heeft.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon