Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 25 april 2006, 16:51
Gerrit's schermafbeelding
Gerrit Gerrit is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 april 2006
Berichten: 61
Standaard Re: De kern van netwerken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door olaf
Hey Annedien,
Ik zie nu pas dat jij "Veteraan" bent dus zal ik nu m'n mond maar houden he?
Het 'ranking system' is 1 van de eerste opties die ik verwijder als ik een nieuw forum installeer. Alsof het aantal berichten dat iemand geplaatst heeft gerelateerd zou zijn tot de kwaliteit.

Gerrit (zelfstandig sinds 1988 - maakt dat me een veteraan? )
__________________
Gerrit
<a href=http://sirius-pr.com target=_blank>
Met citaat reageren
  #12  
Oud 25 april 2006, 18:39
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: De kern van netwerken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door olaf
Hey Annedien,
Ik zie nu pas dat jij "Veteraan" bent dus zal ik nu m'n mond maar houden he?
Au contraire! En "veteraan"...dat valt wel mee Over 20 jaar misschien...
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #13  
Oud 9 november 2007, 11:39
Zininkennis's schermafbeelding
Zininkennis Zininkennis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 23
Stuur een bericht via Skype™ naar Zininkennis
Standaard Re: De kern van netwerken

Prettig artikel! Vooral omdat het bevestigt dat je jezelf mag blijven! Ik ben in eerste instantie vol enthousiasme begonnen met het aflopen van netwerkborrels en heb me aangesloten bij een netwerk. Inmiddels valt het me steeds vaker op dat velen me vanalles proberen "aan te smeren", zonder ook maar één vraag te stellen aan mij. Het grappige is dat ik het nu omdraai, ik ga juist meer vragen stellen, en daardoor ontstaan hele leuke gesprekken. Soms kan ik mensen verder helpen met iets (een betaalde opdracht is er overigens nog nooit uitgekomen), en dan ben ik oprecht blij. Ik maak van de borrels altijd iets leuks voor mezelf, anders vind ik het zonde van mijn tijd. Zo maak ik ook mijn keuzes; het moet er veelbelovend uitzien (qua sfeer, mensen of sprekers), anders ga ik niet. Wel vraag ik me in toenemende mate af welke meerwaarde het biedt.

Kortom; door ervaring wijzer geworden en toch nog veel opgestoken van het artikel. En ook nog niet klaar met leren .
Met citaat reageren
  #14  
Oud 9 november 2007, 12:27
MarktGrip
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: De kern van netwerken

De kern van netwerken is voor mij lekker mezelf zijn. Een masker ophouden werkt niet, daar prikt men uiteindelijk toch doorheen.

Sta gewoon altijd open voor nieuwe mensen. Dat brengt meer dan netwerkmeetings.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 9 november 2007, 12:42
Zininkennis's schermafbeelding
Zininkennis Zininkennis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 23
Stuur een bericht via Skype™ naar Zininkennis
Standaard Re: De kern van netwerken

Inderdaad! Bovendien kost het ophouden van maskers zoveel energie, dan hou je niks meer over voor de echt belangrijke zaken. Het kost echter soms best moed om jezelf te zijn, zeker als je afwijkt van de "gangbare norm".
Mijn ervaring: hoe beter het lukt om authentiek te zijn (ik moest echt wel wat drempels over!), hoe leuker het allemaal wordt !
Met citaat reageren
  #16  
Oud 9 november 2007, 13:44
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: De kern van netwerken

@Zininkennis: Dankjewel!

Wat ik me vaak afvraag: Wat is dan "jezelf zijn"? Zit dat in gedrag, of in de manier waarop je jezelf ziet en wat je aan anderen laat zien?
Als ik een klein existentieel experimentje op mezelf loslaat vind ik namelijk niets als ik op zoek ga naar mijn "zelf". Daarom voelt de instructie "jezelf zijn" voor mij onnatuurlijk. Alsof het ook een rol is. Maar dat kan aan mij liggen.
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #17  
Oud 9 november 2007, 14:08
Zininkennis's schermafbeelding
Zininkennis Zininkennis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 23
Stuur een bericht via Skype™ naar Zininkennis
Smile Re: De kern van netwerken

Ja, wat is jezelf zijn? Wat ik in dit antwoord bedoelde betrof het gedrag; dat ik laat zien wat ik zelf vind en denk, zonder maskers op te zetten. Een masker is net zoiets als een filter, je laat jezelf zien (in wat je zegt en hoe je eruit ziet) conform wat je denkt wat je gesprekspartner van je verwacht. Het is al lastig op te schrijven, want er zitten veel aannames in.
  • Je neemt aan wat het beeld is dat de ander van je heeft.
  • Je gaat impliciet voor de ander denken (natuurlijk wel op basis van je ervaring met die persoon)
  • Je gaat je gedrag aanpassen.
Ik ben geen psychologe, meer ervaringsdeskundige, dus er zullen vast nog meer aspecten aan vast zitten. Ik heb gemerkt dat ik het best spannend vind om te zeggen wat ik denk. Angst voor negatieve reacties van anderen is meestal de drijfveer om niet volledig "jezelf" te zijn, alhoewel het soms ook prettiger is voor de relatie om niet exact te zeggen wat je denkt of vind. Voer voor een aparte discussie??
Met citaat reageren
  #18  
Oud 10 november 2007, 00:13
Koen's schermafbeelding
Koen Koen is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 71
Standaard Re: De kern van netwerken

Maar het is toch ook helemaal niet erg om jezelf enigzins aan te passen aan andere mensen? Dat doet iedereen. En zo creer je veel meer overeenstemming, vriendschap en vermijd je onnodige discussies.

Ik zeg niet dat je al je meningen opzij moet zetten, maar je hoeft het "jezelf zijn" ook niet te verheffen tot een kunst ofzo.
__________________
Dynamische, interactieve website nodig?

Rush Internetdiensten
Professioneel, persoonlijk en betaalbaar.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 10 november 2007, 14:47
Zininkennis's schermafbeelding
Zininkennis Zininkennis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 23
Stuur een bericht via Skype™ naar Zininkennis
Standaard Re: De kern van netwerken

Inderdaad! Het gaat om de balans! Niet het jezelf zijn tot kunst verheffen én niet jezelf volledig verstoppen achter 'gewenst gedrag'.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 12 november 2007, 16:08
Miranda van Gaalen Miranda van Gaalen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2007
Berichten: 25
Standaard Re: De kern van netwerken

Ik denk dat het er om gaat dat je je op zo'n netwerkevent (of waar dan ook) persoonlijk laat raken, dan zit je ook het dichtst bij jezelf. Bij nieuwe contacten merk je vanzelf of je nieuwsgierig wordt van elkaar, elkaar laat stralen of er een ander soort prettige chemie is. In die gevallen stel ik voor om wat te gaan drinken, meestal zonder een specifiek doel. Nouja elkaar leren kennen dus. En dan ontdek je over en weer vanzelf vaak met wie je die persoon in contact wilt brengen, omdat het zo mooi aansluit.

In sommige gevallen nodig ik mensen uit zonder dat ik die chemie echt heb ervaren, maar bv omdat we elkaar vakinhoudelijk aanvullen, of een visie delen. Ontstaat de klik dan alsnog niet, dan zal ik er daarna niet meer actief in investeren.

Die koffie-dates hebben voor mij echt een omslag betekend, ik merk dat er vaak mooie kansen/initiatieven uit ontstaan. En, niet minder belangrijk: leuke relaties.
__________________
www.zetjezelfopdekaart.nu
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Netwerken kun je leren forumbeheerder Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 2 10 januari 2007 17:31
balans netwerken en inhoudelijk bezig zijn katsarchitecten Marketing en acquisitie 2 17 februari 2006 11:34
ziektekostenkosten: word jij er ook ziek van? erix Al die andere praktische dingen 0 17 januari 2006 09:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon