Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 mei 2016, 22:16
Robertvandijk Robertvandijk is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 mei 2016
Berichten: 1
Standaard Auto tankpas aanschaffen?

Ik heb sinds gisteren mijzelf ingeschreven bij de KVK. Ik Ben van plan om 2 a 3 dagen in de week bezig te zijn met mijn onderneming en 3 dagen in loondienst voor 1 jaar.

Ik heb 2 vragen over mijn auto welke ik prive heb aageschaft.

1. Verrekenen jullie altijd die 0.19 cent bij de factuur of hangt dit af van het aantal kilometers? Las namelijk voor klanten die in een straal van 20km zitten er gemiddeld gezien geen rijkosten worden berekend. Pas als het hierboven zit gaat de teller lopen. Hoe gaan jullie hier mee om?

2. Ik neem aan dat jullie tanken vanaf de zakelijke rekening. Hebben jullie hier dan bijvoorbeeld ook een tankpas voor aangeschaft of gebruiken jullie de pas van de bank. Bijvoorbeeld zoiets als MKB-brandstof.

Kunnen jullie mij misschien hier over informeren, wellicht aan de hand van praktijkvoorbeelden.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 september 2016, 21:20
Markie Markie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Berichten: 160
Standaard

Beetje laat antwoord maar een pas is niet nodig. Als je een privé auto gebruikt moet je de kilometers noteren die je zakelijk rijdt. Per km kun je 19 cent in mindering brengen op je winst. Als je het doorrekent aan de opdrachtgever kan dat niet meer.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 september 2016, 12:54
Ronvanderkolk Ronvanderkolk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 71
Standaard

Let op, als je rijdt in een privéauto kun je de tankbeurten niet als zakelijke kosten beschouwen! Dat zou allemaal in de 19 cent per zakelijke kilometer zitten die je als aftrekpost kunt opnemen.

Hoeveel kilometers en tegen welk tarief je kilometers op je factuur wilt zetten mag je zelf weten. Let op, dit is wel met BTW belaste omzet.

Ikzelf bereken reiskosten door zoals ik met de opdrachtgever afspreek. Meestal is het een all-in tarief per uur of dag. Bij een paar opdrachtgevers bereken ik kosten door op basis van OV 2e klasse of op basis van een tarief per kilometer.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aanschaf auto voor beginnende ZZP-er Wilco1970 Al die andere praktische dingen 9 22 november 2011 17:02
Auto op de zaak of niet marchuiberts Belasting 2 27 april 2011 09:55
Voordelen/nadelen milieuvriendelijke auto Markie Al die andere praktische dingen 0 5 september 2010 19:39
Auto kopen als promotiemiddel VakantiehuizenVergelijker Al die andere praktische dingen 3 24 januari 2009 13:04
Auto kopen? hellup tolg Al die andere praktische dingen 17 7 november 2006 22:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon