Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 11 juli 2007, 16:47
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Wat is je markt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Dat is voor mij nog steeds een valkuil. Als er iemand belt of mailt met de vraag of ik een Engelse webtekst voor een pluimveesorteermachinebedrijf wil vertalen en redigeren, verwijs ik deze graag door. Maar in andere gevallen heb ik ook nog altijd last van 'neem maar aan die klus'. Ook heb ik hier en daar wel een opdracht waarvan ik achteraf denk: 't is goed afgelopen, maar dit soort dingen moet ik niet meer aannemen.
Met name dat laatste herken ik ook wel Nee zeggen is al lastig en helemaal als het om opdrachten gaat! Toch moet ik aan de andere kant wel zeggen, dat als ik dan weer eens ergens heel genadig uit ben gekomen, dat er wel weer wat van heb geleerd! Nog steeds niet het "nee" zeggen, maar dat komt misschien nog
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #12  
Oud 11 juli 2007, 20:05
Ozowiezo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wat is je markt?

Tja, je markt...Ook hier weer veel keuze-stress!

Als produkt-ontwikkelaar en -ontwerper wil ik me eigenlijk niet binden aan een bepaalde markt. Ik ontwikkel namelijk oplossingen voor alledaagse problemen, en die zijn natuurlijk overal te vinden!

Toch heb ik nu gekozen voor 1 klein stukje van de markt, namelijk de baby- en kinderbranche. Dat geeft me de mogelijkheid om me te focussen.
Ik heb veel research gedaan binnen deze markt (behoefte, doelgroep, kanalen, etc) en vind het zonde om dat na 1 produkt al weer te laten vallen.
Dus: eerst een jaar of twee in deze branche, en dan langzaam door naar de volgende.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is "professionaliteit"? Annedien Hoen Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 11 21 januari 2008 14:09
terugval in de markt katsarchitecten Marketing en acquisitie 4 16 maart 2006 09:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon