Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 september 2013, 16:08
Karim Bizid Karim Bizid is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 mei 2010
Berichten: 4
Question Part time in loondienst naast de eigen zaak -> gevolgen?

Dag allen,

Ik zou mij graag even laten adviseren, maar deze situatie speelt zo last minute dat dit niet meer gaat lukken:

Ik ben nu zo'n 3 jaar ZZP-er, maar heb het laatste jaar redelijk moeten puzzelen omtrent betalingstermijnen van sommige klanten en onverwachte periodes zonder werk.

Nu heb ik last minuten een mogelijkheid om 2 a 3 dagen in de week aan de slag te gaan in loondienst, maar vraag ik mij vanzelfsprekend af wat dit belastingtechnisch voor gevolgen heeft.
Ik wil uitsluiten dat ik dadelijk 50% belasting moet betalen over alles wat ik met de zaak binnenhaal.

Zijn hier vast bedragen voor die dit bepalen o.i.d.?

Jullie zouden me erg helpen met wat info.

Bij voorbaat dank,

Karim Bizid
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 september 2013, 16:52
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Beste Karim,

even in het kort de gevolgen en risico's (en onder de aanname dat je nu winst uit onderneming aangeeft)

1. Je betaalt belasting over je verzamelinkomen (winst + loondienstinkomsten)
pas als je verzamelinkomen boven de 56.000 euro komt ga je 52% belasting betalen. Er gelden geen aparte tarieven voor looninkomsten of winstinkomen.