Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 24 september 2007, 16:29
Sofie's schermafbeelding
Sofie Sofie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Berichten: 205
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: De tien grootste vijanden voor productiviteit

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Waarom
Nou, dan zou ik in de namiddag op volle kracht kunnen werken en niet zo moe zijn . Ik moet er elke morgen zowieso om 7u uit, als dit nu niet het geval zou zijn, denk ik dat ik mijn uren anders zou indelen.

Maar goed, ook 's namiddags kan ik zeer productief zijn hoor.
__________________
Creative Concepts BVBA

Website
Met citaat reageren
  #12  
Oud 24 september 2007, 16:55
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: De tien grootste vijanden voor productiviteit

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofie Bekijk bericht
Mijn productiviteit is echter 's avonds het grootst
Ja, dat is natuurlijk ook een beetje kip & ei zaak.
Als ik de hele dag lekker productief ben geweest, is de drang om 's avonds hard door te werken minder groot. (Tenzij ik een hevige aanval van flow heb). Ik heb immers (denk aan een van de lijstjes van Erno) al bevredigende resultaten geboekt? Maar als er onverhoopt een dag opgaat aan gelummel en geklooi (iets dat iedere freelancer natuuerlijk direct herkent ), moet er 's avonds (zogenaamd) nog waarde worden toegevoegd aan The Company.
Onzin natuurlijk, morgen is er weer een nieuwe dag. Ook Beatrix heeft, zo weet ik, dagen waarop ze wat minder productief is.

Maar als het patroon van 'overdag minder doen dan gewenst' iedere dag terugkeert, heb je de avond nodig om de schade in te halen. Daar is niets mis mee, tenzij je klanten je hoofdzakelijk overdag nodig hebben (veel klanten zijn zelf 's avonds aan het relaxen).

Schrijven, redigeren, deskresearch etc kan allemaal 24/7, maar mijn interviews en afspraken moet ik toch echt overdag inplannen. Dus zo nu en dan toch echt op tijd naar bed. Of wachten op m/v met hamer. (Laatste komt vaker voor ).
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #13  
Oud 25 september 2007, 08:14
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Re: De tien grootste vijanden voor productiviteit

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ernomijland Bekijk bericht
Met kop en schouders op 1: Onbedoeld lange reistijd

Ben toch vaak te optimistisch...
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
  #14  
Oud 26 september 2007, 21:27
aNHa's schermafbeelding
aNHa aNHa is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 86
Standaard Re: De tien grootste vijanden voor productiviteit

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ernomijland Bekijk bericht
Aahhh, dat is nou jammer. De website is uit de lucht "The page cannot be found" en als ik naar de homepage ga zie ik daar een standaard pagina van het hosting bedrijf met de tekst:
"This website www.ernomijland.com is currently unavailable due to exceeded monthly traffic quota. Please visit again later"
Volgens mij is het Lancelots forum langs geweest

Maar goed, mijn grootste vijand(en) voor productiviteit zijn blogs en forums, maar aan de andere kant kunnen ze ook verschrikkelijk nuttig zijn en zou ik er soms meer tijd voor moeten maken. Beetje tweezijdig dus

Maar mijn allergrootste "killer" op dit moment is toch wel Hyves, waar ik sinds heel kort toch maar een profiel heb aangemaakt, maar waar je wel heeeel veel bekenden tegen komt
__________________
Web-effect
Joomla! websites en trainingen
www.web-effect.nl
Twitter LinkedIn
Met citaat reageren
  #15  
Oud 26 september 2007, 22:41
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: De tien grootste vijanden voor productiviteit

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aNHa Bekijk bericht
Maar mijn allergrootste "killer" op dit moment is toch wel Hyves, waar ik sinds heel kort toch maar een profiel heb aangemaakt, maar waar je wel heeeel veel bekenden tegen komt
Over Hyves gesproken: ik heb daar ooit een account aangemaakt (sorry, profiel) en dat zelfs gevuld; maar ik doe er niets mee. Wat moet ik doen met uitnodigingen die ik ontvang van derden om te gaan Hyven? Kan ik ze weigeren of negeren? Ik vind het nl een soort vertraagde vorm van MSN, ik kan en doe er niets mee.

Het enige wat ik gebruik (en wat weinig tijd kost) is LinkedIn. Het is als een soort kaartenbak inzetbaar en je kunt een poging wagen om je netwerk er in te krijgen (al is lang niet iedereen Linked In ).

Eten koken en ademen kosten ook tijd - van sommige dingen is het logisch dat ze tijd kosten. Andere zaken zijn zo leuk, dat het niet erg is dat ze tijd kosten (= het grootste deel van m'n werk, met ook een forum zoals dit).

Maar een forum staat mijn productiviteit ook niet in de weg, want als het zakelijk gezien echt pezen is, staat Lancelots niet bovenaan mijn prioriteitenlijstje. Ik skip zelfs mijn RSS feeds en gooi persberichten ongelezen in een mailfolder. Ik vertrouw als het gaat om productiviteit maar op één ding: Eisenhower.

M.a.w.: iets dat je tijd kost, gaat niet direct ten koste van je productiviteit. Taylor is dood, lang leve Taylor!!
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon