Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 oktober 2008, 10:36
Bas Bas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2008
Berichten: 45
Standaard Conceptwebsite ICT-trainer en -consultant

Hallo allemaal,
Zoals jullie in eerdere post hebben kunnen lezen is mijn eerste plan om via een persoonlijke website mijn verhaal uit één te zetten. Aansluitend hierop wil ik vanaf januari 2009 gaan beginnen als freelance ICT-trainer en -consultant. Tot januari heb ik dus te tijd om me te gaan oriënteren op de arbeidsmarkt en me te gaan registeren als freelancer.
Deze week heb ik voor het eerst mijn conceptwebsite gepubliceerd. Deze week wil ik gebruiken om alle reacties, tips, opmerkingen etc. te kunnen verwerken.
Mijn vraag aan jullie dus, wat vinden jullie van me website: www.pascalone.nl/tmp (tijdelijk domein)
Groeten Pascal
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 oktober 2008, 10:51
Rene_S's schermafbeelding
Rene_S Rene_S is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 2 november 2007
Berichten: 87
Standaard Re: Conceptwebsite ICT-trainer en -consultant

Dag Bas,

Ik krijg een lege pagina...

Gr, René
__________________
Adviseur Prestatie Management

Gratis nieuwsbrief ontvangen met interessante items op gebied van Prestatie Management? Schrijf je in op www.predi.nl!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 oktober 2008, 10:54
Bas Bas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2008
Berichten: 45
Standaard Re: Conceptwebsite ICT-trainer en -consultant

Vreemd, dit is de volledige link: http://www.pascalone.nl/tmp/

Welke webbrowser gebruik je? De site is in flash en getest met IE en FireFox.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 oktober 2008, 11:43
Remy's schermafbeelding
Remy Remy is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 29 augustus 2007
Berichten: 333
Standaard Re: Conceptwebsite ICT-trainer en -consultant

Of je flash player updaten...

Kanonnen, je schrikt je wel een ongeluk zo op deze maandagmorgen, maar het ziet er erg goed uit. Wat mij betreft mag ie wat minder druk qua animaties, en ik heb ook een hekel aan automatisch startende muziekjes op websites (dan denk ik steeds dat er iets mis is met m'n radio). Voor de rest erg duidelijk en overzichtelijk!
__________________
Remy Jacobs Freelance Webdesign
www.remyjacobs.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 oktober 2008, 12:01
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Conceptwebsite ICT-trainer en -consultant

Hej Pascal,
Ik houd ook niet zo van bewegende beelden en zeker niet van ongevraagd geluid. Maar da's persoonlijk. Je site ziet er wel fris uit.

Bij Diensten leg je de nadruk op trainingen. Je consultancywerkzaamheden bungelen er een beetje bij. Mij wordt niet duidelijk wat die nu inhouden. Op je homepage is het accent wat gelijker verdeeld.

Ik weet niet of dit opzet is, maar ik denk dat je consultancywerk zo wordt ondergesneeuwd door je trainingen.

Ik vind het verwarrend dat je twee menu's op je pagina hebt staan: die in het puzzelstukje en die onderaan de page. Klik ik op het puzzelstukje, dan ben ik ineens weer bij het begin.

Ah, nu heb ik ineens door dat het puzzelstukje aangeeft waar ik ben. Da's dus niet helemaal helder voor mij

Verder zag ik hier en daar nog wat taalfoutjes. Ik wilde die even copy-en en hier pasten, maar dat lukte helaas niet. Ook het lettertype vergroten ging niet, maakt je pagina niet erg toegangelijk voor slechtzienden. Gebruik je misschien frames (ik zag dat ook de url niet veranderde bij het wisselen van pagina's)? Dat is een erge no-no op SEO gebied.

Misschien heb je hier wat aan.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 oktober 2008, 13:00
Bas Bas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2008
Berichten: 45
Standaard Re: Conceptwebsite ICT-trainer en -consultant

Dank voor jullie reacties tot zo ver...

Qua animaties heb ik me nog ingehouden Het is overigens een template die ik gekocht heb...

Het is een flash site en die werkt anders dan een html-site. Wat je eigenlijk ziet is een groot bewegend figuur. Html-site's zijn meestal statische tekstpagina's met verschillende URL'S.

Muziek aan of uit ben ik nog niet helemaal uit. Als ik kijk naar alle reacties dan zijn die hierover minder positief, misschien standaard uit zetten.

Gezien ik nog een part-time baan heb is het zeker de bedoeling dat ik me voornamelijk ga verhuren als trainer. Het is dus een bewuste keuze dat deze informatie overheerst.

Op de [home] pagina staat een link naar [website informatie]. Deze link is ook standaard links onder aanwezig. Via deze link krijgt de gebruiker o.a. informatie over hoe de navigatie van de site werkt. Zou ik dit nog duidelijker kunnen presenteren of anders?

Ik heb de websteksten bijgevoegd als bijlagen, bedankt alvast voor het aangeven van de spelfouten.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Webteksten Versie 5 Pascal Over Mij.doc‎ (40,0 KB, 1x gelezen)
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 oktober 2008, 13:17
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Conceptwebsite ICT-trainer en -consultant

Beste Bas,

Ik vind de bewegende beelden niet storend, maar leuk.

Wat de muziek betreft: die voegt volgens mij niets toe en daarnaast moet je er volgens mij ook voor betalen als je muziek op je site gebruikt. Zie deze link.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 oktober 2008, 19:44
Bas Bas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2008
Berichten: 45
Standaard Re: Conceptwebsite ICT-trainer en -consultant

www.pascalone.nl/tmp

Okej...nou...ik heb de volgende aanpassingen doorgevoerd:

- standaard muziek uit;
- spelfouten gecorrigeerd;

Ik slaap er nog een nachtje over en zal dan ergens morgen de site gaan publiceren...als nog tips zijn, suggesties, aanmoedigingen dan hoor ik dat graag...groeten Pascal
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 oktober 2008, 13:56
Myrax Myrax is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Conceptwebsite ICT-trainer en -consultant

Hai, veel succes met de eerste schreden!
In een van de eerste teksten die ik tegenkom op je site, spreek je over je studie informatica. Mijn beeld is dan dat je jong bent en net afgestudeerd. Later lees ik over een baan in 1997 > 'hey, dan is die studie langer geleden?', daarna zie ik dat je die studie later bent gaan doen.
Goed om te melden dat je die studie hebt gedaan, en het is nog vers voor jou dus een hot item. Maar pas op hoe je daar de nadruk op legt. Men kan je zien als net student-af en dat is zonde.
Wat mij betreft: geen muziek! Dus standaard uit is inderdaad veel beter.
Als alles flash is, ga ik er vanuit dat je site voor blinden niet te lezen is, want die moeten het hebben van echte teksten die voorgelezen worden of via brailleleerregels getoond worden. Dat is jammer! Zie www.drempelvrij.nl.
Verder: mooie site!
__________________
Rixter Algra
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 oktober 2008, 16:15
Bas Bas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2008
Berichten: 45
Standaard Re: Conceptwebsite ICT-trainer en -consultant

Ha Myrax,

Dank voor je feedback!

Citaat:
In een van de eerste teksten die ik tegenkom op je site, spreek je over je studie informatica.
Inderdaad waar omdat ik het heb over een titel maar in de tweede alinea begin ik met de toelichting over mijn ICT kennis. Hier begin ik met mijn praktische ervaring (als 1e)...en vertel dan pas over mijn studie (als 2e).

Citaat:
Men kan je zien als net student-af en dat is zonde.
Dit probeer ik te voorkomen door het duidelijk te hebben over een deeltijd studie. Deeltijd- en voltijdstudenten zijn totaal twee verschillende soorten studenten...

Dit is een beetje de gedachten achter mijn teksten maar laat me graag nog overtuigen om het misschien toch nog anders te gaan formuleren...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trainer onderhandelen in de media gezocht Isabelle Marktplaats 6 29 september 2011 11:20
Starten als ZZP'er in de ICT mrmojorisin Omgaan met opdrachtgevers 10 20 juni 2009 20:24
ICT docent/consultant freelance of vaste dienst Bas Freelancen iets voor mij? 6 26 juli 2008 21:52
Tarief als freelance trainer? MarjaMaya Omgaan met opdrachtgevers 0 22 maart 2008 22:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon