Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Weblogs > Nieuwe koers

Mededelingen

Isabelle met haar bedrijf Helder & Wijzer levert bijna 10 jaar allerlei diensten op het gebied van trainen en opleiden. Ze heeft nu even wat minder werk. Tijd om de balans op te maken en te bedenken: HOE VERDER?
Dit artikel waarderen

Gesolliciteerd!

"Gesolliciteerd!" naar Tweet this versturen "Gesolliciteerd!" naar Google Bookmarks versturen
30 december 2010 geplaatst om 16:42 door Isabelle

Laatst dacht ik: 'Het gaat om WAT je doet en niet om het soort dienstverband.' Soms kun je in loondienst veel leukere dingen doen dan als freelancer. Denk alleen al aan de investeringen die een groter bedrijf nu eenmaal makkelijker doet dan jij in je up. In een bedrijf is ook meer kennis voorhanden, waar jij als werknemer fijn van kunt snoepen.

Via Freelance.nl waar ik me ook maar eens heb ingeschreven kwam ik ineens bij de site van Volkskrant Banen. Ik zat de hele vacaturelijst een beetje door te browsen en toen zag ik ineens een heel gave vacature, bij de Stichting E-hulp: adviseur nieuwe media en hulpverlening. Ze zochten iemand die 'soft, zakelijk en creatief' is. Dat vond ik zo origineel. Dat ben ik! De sluitingsdatum was 2 dagen later. Dus snel geschreven. In de 1e alinea gezet dat de baan me zo leuk lijkt dat ik daar mijn vrije bestaan met liefde voor opgeef. Alles wat ik kan en graag wil zit erin.
Ook meteen de meneer naar wie de brief moest gevolgd op Twitter. Leek me wel goed staan.

Eergisteren keek ik die thema-uitzending over depressie en ik had de urge om te Twitteren hoe goed ik die uitzending vond. Ik kijk heel weinig op Twitter, maar nu had ik door hoe leuk het is om met allemaal vreemden naar hetzelfde programma te kijken.

Kijk ik de lijst Tweets door, staat er een bij van de man van E-hulp: 'Vandaag 30 sollicitatiebrieven doorgenomen.'

Gloep, ook die van mij dus. Maar dat kan je natuurlijk niet twitteren. 30 Brieven, is dat veel of weinig? Ik kan er weinig mee met deze info. Alleen maar nog meer in spanning zitten...

Het is trouwens voor minimaal 3 dagen, dus als ik wil kan ik ook nog 'eige dingetjes' doen...

Duim mee!
Geplaatst inZonder categorie
Bekeken 17045 Reacties 2
Totaal aantal reacties 2

Reacties

  1. Oude reactie
    Ik zet twee duimen voor je in !
    30 december 2010 geplaatst om 18:27 door ramon fincken ramon fincken is offline
  2. Oude reactie
    Isabelle's schermafbeelding
    Dat voelt goed!
    31 december 2010 geplaatst om 10:36 door Isabelle Isabelle is offline
 
Totaal aantal trackback-signaleringen 0

Trackback-signaleringen

 

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon