Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Weblogs > Nieuwe koers

Mededelingen

Isabelle met haar bedrijf Helder & Wijzer levert bijna 10 jaar allerlei diensten op het gebied van trainen en opleiden. Ze heeft nu even wat minder werk. Tijd om de balans op te maken en te bedenken: HOE VERDER?
Zonder categorie Artikelen zonder categorie
Oud

Hoera voor LinkedIn!

14 februari 2011 geplaatst om 11:48 door Isabelle (Nieuwe koers)

Zojuist gebeld door een leuke vrouw die bij een vakuitgeverij werkt en die een project met Moodle wil gaan. Dat is de open source leeromgeving waar ik inmiddels behoorlijk wat ervaring mee heb. Ze zoekt iemand om hun ontwerp naar Moodle te vertalen. A.s. do afspraak!

Ben heel blij. Heb hier niets voor hoeven doen, alleen een goed LinkedIn-profiel maken en mijn connecties bijhouden. Mijn potentiele opdrachtgever heeft op LinkedIn gezocht naar mensen die 'Moodle' in hun profiel hadden....
Isabelle's schermafbeelding
Moderator
Geplaatst inZonder categorie
Bekeken 32557 Reacties 4 Isabelle is offline
Oud

Gesolliciteerd!

30 december 2010 geplaatst om 16:42 door Isabelle (Nieuwe koers)

Laatst dacht ik: 'Het gaat om WAT je doet en niet om het soort dienstverband.' Soms kun je in loondienst veel leukere dingen doen dan als freelancer. Denk alleen al aan de investeringen die een groter bedrijf nu eenmaal makkelijker doet dan jij in je up. In een bedrijf is ook meer kennis voorhanden, waar jij als werknemer fijn van kunt snoepen.

Via Freelance.nl waar ik me ook maar eens heb ingeschreven kwam ik ineens bij de site van Volkskrant Banen. Ik zat de hele vacaturelijst een...
Isabelle's schermafbeelding
Moderator
Geplaatst inZonder categorie
Bekeken 17043 Reacties 2 Isabelle is offline
Oud

Examen doen

17 december 2010 geplaatst om 10:43 door Isabelle (Nieuwe koers)

De afgelopen dagen doe ik niet veel. Ik ben maandag geopereerd (cosmetische kwestie) en daardoor heb ik een paar dagen weinig gedaan. Zo lang ik rustig blijf zitten, valt de pijn erg mee. En gelukkig blijk ik gewoon te kunnen typen.

Dus nu moeten die teksten voor mijn site eens af. Ik wil nog voor de kerst een bericht rondsturen dattie klaar is. Maar ik heb zo'n gevoel dat ik vroeger ook had bij tentamens: 'Ik heb het allemaal wel in mijn hoofd zitten. Moet ik het nu OOK nog opschrijven?'...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg photo.jpg (8,7 KB, 5979x gelezen)
Isabelle's schermafbeelding
Moderator
Geplaatst inZonder categorie
Bekeken 8841 Reacties 0 Isabelle is offline
Oud

Gisten en schiften maar ook tijdverslindend priegelen

8 december 2010 geplaatst om 16:13 door Isabelle (Nieuwe koers)

Gisteren dan echt begonnen met tekstjes schrijven voor mijn nieuwe site. Maandag toen ik in de trein zat, zag ik het haarscherp voor me, maar gister achter de laptop werd het toch weer een warrig verhaal waarin allerlei themaatjes aan elkaar probeer te knopen in een soort aanbod. Te ingewikkeld!

Plaatjes maken
Dan maar lekker zitten rotzooien met Keynote om plaatjes te maken waarmee ik probeer uit te drukken wat ik te bieden heb. Maar, als je dat niet in een tekstje strak kunt...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg leren.003.jpg (21,9 KB, 6235x gelezen)
Isabelle's schermafbeelding
Moderator
Geplaatst inZonder categorie
Bekeken 21075 Reacties 0 Isabelle is offline
Oud

Mijn Teamrollen

5 december 2010 geplaatst om 10:45 door Isabelle (Nieuwe koers)

Sinds medio vorig jaar ben ik gegrepen door de teamrollen van Belbin. Ik was altijd al gek op psychologische typeringen. Heb me ook een tijdje in MBTI verdiept, maar Belbin kan je toch meer mee doen, vind ik. Belbin gaat veel meer over jezelf in relatie tot anderen; hoe je met anderen wilt en kunt samenwerken. Daarom vind ik natuurlijk dat elke freelancer een Belbintest moet doen. Dan weet je beter in wat voor context je kunt werken.

Nu volg ik dus de Belbin Masterclass. En uiteraard...
Isabelle's schermafbeelding
Moderator
Geplaatst inZonder categorie
Bekeken 9458 Reacties 0 Isabelle is offline

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon