Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Weblogs > Mieke tekent

Mededelingen

Omschrijving: Met "Mieke tekent" licht ik een tipje van de sluier op over mijn werk. Ik laat zien hoe mijn zeer visuele werk tot stand komt, wat er allemaal bij komt kijken om dit vak uit te voeren en geef een inzicht in de beslommeringen van een freelancer met het leukste beroep ter wereld.
Zonder categorie Artikelen zonder categorie
Oud

Kerkuilschedel

4 oktober 2008 geplaatst om 20:14 door NowHow (Mieke tekent)

Een collega van mij vermelde op LinkedIn dat zij een kerkuil had begraven in haar tuin. Nu was dat natuurlijk al niet zo'n normale melding maar met mijn vraag, of ik hem mocht hebben, deed ik er nog een schepje bovenop.
Het ging mij hier vooral om de schedel. Hoewel ik verhoudingsgewijs niet (meer) veel aan biologische onderwerpen werk, probeer ik waar het kan mijn kennis op peil te houden. Daar hoort ook mijn anatomische kennis bij. Gelukkig kun je het gros van de anatomische kennis over...
NowHow's schermafbeelding
Veteraan
Geplaatst inZonder categorie
Bekeken 13414 Reacties 0 NowHow is offline
Oud

GNSI Conference, Ithaca

27 juli 2008 geplaatst om 17:45 door NowHow (Mieke tekent)

Gisteren ben ik met Clara Richardson, Frank Ippolito en Taina Litwak de omgeving van Ithaca gaan verkennen. Ik schrijf er af en toe wat bij, maar ik heb verder niks gedaan om de foto's te bewerken behalve ze naar de juiste grootte te brengen. Verder dus alleen maar foto's om te genieten!


...
NowHow's schermafbeelding
Veteraan
Geplaatst inZonder categorie
Bekeken 28034 Reacties 2 NowHow is offline
Oud

GNSI Conference, ZBrush en de laatste lootjes

26 juli 2008 geplaatst om 17:35 door NowHow (Mieke tekent)

GNSI Conference, ZBrush en de laatste lootjes
Ik zit hier in mijn kamer op een echte "dorm", het is half elf 's ochtends, terwijl buiten de cicaden zoemen alsof ze een generator moeten aandrijven. Gisteren had ik eindelijk mijn workshop en het is zo gegaan als dat ik hoopte.

In eerste instantie hadden zes mensen zich ingeschreven voor mijn workshop, voornamelijk omdat de meesten niet wisten wat ZBrush is. In de loop van de week, ik had her en der wat laten zien en...
NowHow's schermafbeelding
Veteraan
Geplaatst inZonder categorie
Bekeken 9317 Reacties 0 NowHow is offline
Oud

GNSI Conference, de dagen vliegen voorbij!

23 juli 2008 geplaatst om 06:14 door NowHow (Mieke tekent)

Ik had het zo mooi gepland... Iedere dag een entry op mijn blog, dat moet lukken.
Nou, nee dus. Mijn hele schema blijkt volledig vol te zitten, maar het is wel verschrikkelijk leuk!
Vanmiddag spontaan een presentatie gegeven samen met Britt Griswold, Frank Ippolito en Larry Lavendel over de "must-haves" voor een digitaal atelier. En alles werd met enthousiasme ontvangen, mijn Cintiq tablet werd bijna uit mijn handen gerukt! Verder veel nerdy stuff, waar volgens mij de helft...
NowHow's schermafbeelding
Veteraan
Geplaatst inZonder categorie
Bekeken 7842 Reacties 0 NowHow is offline
Oud

Voorbereiding cursus ZBrush

29 juni 2008 geplaatst om 18:20 door NowHow (Mieke tekent)


Mijn weblog entries gaan regelmatig over ZBrush. Hoewel het niet het gereedschap is dat ik het meeste gebruik, is het voor mij wel een van de meest dankbare gereedschappen. Het is namelijk een gereedschap waarmee je, in de computer, werkt alsof je met een stuk klei bezig bent. Je kunt er werkelijk van alles mee maken zonder dat het al te veel tijd kost en je kunt tot op zeer klein detail realistisch blijven, in...
NowHow's schermafbeelding
Veteraan
Geplaatst inZonder categorie
Bekeken 27168 Reacties 0 NowHow is offline

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon