Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Weblogs > kimalders

Mededelingen

Dit artikel waarderen

Beurs

"Beurs" naar Tweet this versturen "Beurs" naar Google Bookmarks versturen
23 mei 2011 geplaatst om 17:04 door kimalders

Aanloop

Afgelopen dinsdag las ik een bericht via LinkedIn (een netwerk website voor professionals) dat er een kappersbeurs gehouden zou worden in Groningen. Ik heb net een ontwerp laten maken voor de 1-page-website voor een kinderkapsalon. Ik dacht: ik ga reageren.
“Ik heb je tekst over Salon with Style gelezen. Leuk idee!
Wellicht kan ik er ook een bijdrage aan leveren. Ik heb een website van 1 pagina ontwikkeld voor mensen die nog niet op het internet aanwezig zijn, maar dat eigenlijk wel moeten of willen. Het is een eenvoudige website, die gemakkelijk te onderhouden is door de eigenaar. Er is net een ontwerp voor een kinderkapper gerealiseerd, die nu alleen nog te zien is op een demo-omgeving: http://enkelzijdig.nl/prashen3-demo/
Ik zou het leuk vinden om je nader te informeren over dit product en te kijken of we er misschien een plaatsje voor kunnen vinden tijdens de Salon with Style. Het product is te vinden op www.enkelzijdig.nl
Ik bel je hierover woensdag op, op dit nummer: 06 – 411 688 90
Je mag mij natuurlijk ook bellen als dat beter uitkomt.”
Prompt wordt ik woensdag gebeld door Tamara dat ze geïnteresseerd zijn, en ik mag voor een zacht prijsje meedoen. Immers, er is voor mij geen reclame gemaakt etc. Ik maak voor 200 euro 200 enveloppen met een folder, een kortingsbon en een visitekaartje voor de 200 goodybags die gevuld gaan worden.
Als ik de locatie ga bekijken en de enveloppen aflever, schrik ik een beetje. Het is in een showroom. Dat was me al wel gezegd, maar dat had ik niet zo letterlijk genomen. Niet zo slim natuurlijk.


Dag 1


Op zondag kom ik vol goede moed binnen om 10:00. Ik zet mijn laptops klaar (ik heb een slideshow presentatie gemaakt) en mijn beamer en vind t hartstikke spannend. Na een uur ben ik moe. Er is nog niemand geweest. Ik praat wat met de medestandhouders.
Ik zit op een gekleurde kappersstoel achter mijn witte macbookje te typen terwijl de presentatie naast me staat te draaien. Een van de standhouders komt op me toelopen en vraagt als hij op drie meter afstand is: “Ben je je huiswerk aan t maken?” Ik lach me kapot. Nou ja, niet echt. Ik ben toch geen 12 meer? Zal de kinderkappersstoel wel geweest zijn.
Om 13:00 is er chinees. Nee, niet ‘een chinees’, gewoon babipangang. Als er wel een chinees was geweest, dan was dat de derde bezoeker geweest. Om 15:00 gaan de eerste standhouders naar huis. Ik vertrek om 15:30.


Dag 2


Ik kom aan om 12:30, net op tijd voor de chinees. Heb de ochtend hard gewerkt, want heb deadlines die ik niet wil of kan missen. Weer geen klanten. Aan de enthousiaste houding van de organisatoren kan t niet liggen. Aan het aantal uitndigingen dat verstuurd is ook niet. Ik ga zo weer weg. Het is 16:00. Een van de standhouders overweegt om een paar(!) 1-page-websites af te nemen. Hij heeft leuke ideeën, dat komt vast goed.


Nawoord


Zondagavond zijn we naar de standupinspiration gegaan. Daar vertellen mensen iets waarmee ze anderen willen inspireren. Zo’n praatje duurt tussen de 5 en 15 minuten. Was weer erg mooi, giseren. Tijdens de ‘publieksminuten’ mag je zelf t podium op. Dit keer heb ik dat gedaan. En gevraagd om hulp bij t verkopen van mijn product.
Morgen bel ik Nick. Hij wil hem graag voor mij gaan verkopen. JOEPIE!!!!


deze blog is ook geplaatst op kimblogt.nl
Geplaatst inZonder categorie
Bekeken 11882 Reacties 0
« Ondernemen     Hoofddeel
Totaal aantal reacties 0

Reacties

 
Totaal aantal trackback-signaleringen 0

Trackback-signaleringen

 

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon