Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Weblogs > Nieuwe koers

Mededelingen

Isabelle met haar bedrijf Helder & Wijzer levert bijna 10 jaar allerlei diensten op het gebied van trainen en opleiden. Ze heeft nu even wat minder werk. Tijd om de balans op te maken en te bedenken: HOE VERDER?
Dit artikel waarderen

Klus opgerekt

"Klus opgerekt" naar Tweet this versturen "Klus opgerekt" naar Google Bookmarks versturen
2 december 2010 geplaatst om 10:34 door Isabelle

Gister had ik mijn voorlopig laatste betaalde klusje: 2 mensen vertrouwd maken met de edit-mogelijkheden van Moodle. Ze werken bij een landelijke organisatie die nu een jaar of 4 bezig is met e-learning en daar dus Moodle bij gebruikt.

Tot op heden leken maar een paar mensen echt enthousiast over de e-learning, maar ik heb nu goede hoop dat dit gaat veranderen. Een van de 2 cursisten is een dame die zelf pc's bouwt, een zoon heeft die informatica studeert en weet hoe je in 1 keer via fotosverkleinen.nl een hele serie foto's naar webformaat converteert. Ze had het online instructieboek dat ik gemaakt had al gevonden en helemaal doorgekeken. Ze snapt alles! Hiep hoi! Als zij met haar enthousiasme haar collega's kan aansteken, dan wordt het daar nog een succes. Ik zou het zo fijn vinden als daar wat meer plezier om die e-learning heen gaat hangen.

Ook de directeur van de afdeling Opleiding is er nu 'in gedoken'. Er is toch geld mee te verdienen, klanten vragen erom, en dus gaat hij nu wat sturing geven. Samen met mijn 2 cursisten heb ik gepleit voor het maken van een ontwikkel- en implementatieplan: wat gaan we maken en wanneer en hoeveel gaat dat kosten? Ik heb meteen aangeboden dat ik dat plan wel wil opstellen en dat viel in goede aarde! Wat ook wel hielp is dat ik een kadootje voor de directeur had meegenomen: E-Learning voor beslissers. Hij gaat het lezen. Wie weet!

Heb toch de onbedwingbare behoefte mijn opdrachtgevers 'op te voeden' naar kwaliteit en zorgvuldigheid. Enerzijds irritant normatief gedrag, anderzijds onvermijdelijk als je adviseur wilt zijn. Ben benieuwd voor wie dat bekend klinkt.

Anyway, ben erg in mijn nopjes dat ik er weer een vervolgklus uitgesleept heb. En ik ben gek op projectplannen schrijven. Nu ook gewoon durven om een fors bedrag te vragen. want dat is toch ook wel 1 van mijn doelen: meer geld met minder uren...

Straks ga ik een mooie mindmap maken van alles wat ik heb gedaan en kan. Projectplannen schrijven voor opleidingsontwikkeling komt daar zeker in te staan.

En vanmiddag nog een spannende date, met een dame die ik al heel lang ken en best wel bewondering voor heb. Ze heeft een heel bloeiend bedrijf in de uitgeefbusiness, mijn oude werkterrein, en ze wil wel bijpraten. Ze doet van alles met Twitter. Daar moet ik nu dan ook maar eens ECHT induiken.
Geplaatst inZonder categorie
Bekeken 5899 Reacties 0
Totaal aantal reacties 0

Reacties

 
Totaal aantal trackback-signaleringen 0

Trackback-signaleringen

 

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon