Los bericht bekijken
  #4  
Oud 10 januari 2008, 10:54
Petra Megens's schermafbeelding
Petra Megens Petra Megens is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 49
Standaard Re: Hoe zorg ik dat ik niet blijf hangen in bepaald werk?

Allereerst proficiat dat je steeds genoeg werk hebt!
Verder roept jouw vraag bij mij een wedervraag op: waar komt die angst voor stilstaan en vastlopen vandaan? Helemaal omdat je hem op zo'n verre toekomst richt.
Zijn er op dit moment zaken waarin je voor jouw gevoel vastloopt? Of ben je teveel bezig met één bepaald onderwerp, en zou je liever je meer verdiepen in andere aspecten van jouw kunst en kunde?

Of ik ooit ga vastlopen weet ik niet - vast wel haha - maar wat ik doe om mijzelf in beweging te houden (en dat klinkt bedachter dan dat het in de praktijk werkt) is: 'gewoon' mijn neus achterna. In die zin dat ik me steeds verdiep in wat ik boeiend en aantrekkelijk vind.
Want als je bezig bent met wat je 'leuk' vindt, dan wordt dat vanzelf je expertise. De basis ligt er al, je hebt al heel wat ervaring. En men weet jou te vinden, een niet onbelangrijk detail.

Zo blijf je je eigen ontwikkeling sturen. Daar waar jouw pure interesse ligt, daar zit de meeste energie en de minste weerstand. Opdrachtgevers pikken dat onmiddelijk op want het zit in je 'first impression'.

Dus als jij zegt:
Citaat:
Ik heb alleen het gevoel dat het gevaarlijk kan zijn als ik veel dezelfde soort opdrachten uitvoer.
dan vraag ik: boeien die opdrachten jou nog genoeg, dagen ze je uit om te groeien? Zo ja, dan hoef je niet bang te zijn voor vastlopen. Zo nee, ga je neus achterna.

Veel plezier!
__________________
PETRAMEGENS.NL TeleCoaching
"Speel, werk, leef!"
Met citaat reageren