Los bericht bekijken
  #5  
Oud 14 juni 2006, 16:03
Janny ter Meer Janny ter Meer is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 maart 2006
Berichten: 4
Standaard Re: Wat is jouw freelance-mentaliteit?

Ik vind de indeling wel verhelderen, en ik ben het met Gerrit eens dat je je vooral op de eerste zeven moet richten. Hoe je jezelf noemt, kan ook in de loop der tijd veranderen. Ik ben begonnen als freelancer , en ik noem mezelf nu zelfstandig ondernemer, of zzp'er, maar dat vind ik typisch een term voor de belastingdienst. In de definitie van Isabel ben ik geen ondernemer, omdat ik de meeste werkzaamheden uitvoer op basis van uurtarief. Maar ook als 'freelancer' loop je risico (het kenmerk van een ondernemer), en moet je voortdurend nieuwe dingen verzinnen om jezelf en je bedrijf onder de aandacht te brengen.
Ik ben lid van ViB, het netwerk voor vrouwelijke ondernemers in de regio Haarlem, en daar hebben we het over ondernemers, hoewel de meeste leden zzp'ers zijn, en bezig in de zakelijke dienstverlening. Onze leden behoren dus tot de doelgroep van Lancelots, maar ik vermoed dat de meesten zich toch niet voelen aangesproken door de term 'freelancers'. Dat pleit voor een uitbreiding tot zelfstandigen o.i.d.
Janny ter Meer
www.hetstijlmeer.nl

Laatst gewijzigd door René; 14 juni 2006 om 17:21
Met citaat reageren