Los bericht bekijken
  #1  
Oud 2 juni 2008, 13:34
B.Aalbers's schermafbeelding
B.Aalbers B.Aalbers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 49
Standaard Uitbetaalde bedragen aan een derde

Beste Lancelotters,

Misschien dat iemand van jullie mij kan helpen bij het volgende:

De afgelopen jaren heb ik voor een onderneming elk jaar een cd ontworpen. Aangezien ik in die tijd nog geen officiele ondernemer was, kreeg ik uitbetaald via het formulier uitbetaalde bedragen aan een derde.

Dit jaar ben ik weer gevraagd om de cd te ontwerpen, alleen dit jaar ben ik dus wel ondernemer en is mij gevraagd om een offerte uit te schrijven.

Nu ben ik op zoek geweest naar wat een bedrijf moet betalen over het bedrag wat ze via het desbetreffende formulier moeten betalen, maar kan het nog niet vinden. Volgens mij komt het er op neer dat ze dan loonbelasting moeten afdragen over dat bedrag. Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat ze ongeveer het dubbele moeten betalen.

Als voorbeeld:
Het bedrijf betaald mij 500 euro via het formulier uitbetaalde bedragen aan een derde, hoeveel moeten zij dan daadwerkelijk betalen met oog op de belastingdienst?

Ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel en mij een schatting kan geven, dan heb ik een beter beeld van wat de onderneming te besteden had in voorgaande jaren.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren