Los bericht bekijken
  #10  
Oud 18 september 2008, 18:07
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Van freelance naar bedrijf of toch niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivar volder Bekijk bericht
In hoeverre zijn er freelancers die, gezien de ontwikkelingen in de wereld en daarmee ook op de arbeidsmarkt, die overwegen om weer op zoek te gaan naar een vast dienstverband? Merk je iets van een vermindering in het aanbod van werk en/of van dalende uurtarieven? Wat zijn je overwegingen en hoe pak je het aan?
Ook al zit ik nu in een troika (N=3), ik sta niet op de loonlijst en dus is er financieel en fiscaal niet zo veel veranderd t.o.v. mijn zzp-bestaan van een jaar geleden. Ik geloof in anticyclisch ondernemen, ofwel trek je niet te veel aan van het gesomber en doe vooral datgene waar je goed in bent. Ik kan altijd nog een echte baan zoeken.
Ik zie wel in onze markt een daling van de belangstelling voor congressen die we aanbieden (als onderdeel van een algemene trend) maar daar spelen we op in door nog meer in niches te gaan opereren. Ons vlaggeschip-vakblad is digitaal gegaan, we vertrouwen niet op advertentieinkomsten, we sluiten nieuwe deals met partijen die ook (more or less) innovatief zijn.
En mijn uurtarief (voor zo ver ik dat nog hanteer) is onder druk van nog bedrijfsmatiger denken en doen met 100% gestegen. Kortom, ik/we maken bewuste keuzen, merken niet veel van eventuele malaise, en hebben maar 1 uitdaging: hoe en wanneer te komen van N=3 naar N=4.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren