Los bericht bekijken
  #9  
Oud 14 oktober 2008, 12:55
Kaat
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Journalistiek studie

Hallo,

Ik ben ook (net) 30 jaar en ben eerstejaars HBO Journalistiek, ik doe dit in deeltijd. Het is trouwens de gemiddelde leeftijd onder mijn jaargenoten.

Ik heb ook even getwijfeld of de opleiding noodzakelijk was, je leest op internet veel verhalen over dat het overbodig zou zijn en dat je het meeste toch in de praktijk leert. Nu vind ik zelf dat dat laatste bijna altijd opgaat maar dat maakt opleidingen nog niet zinloos Wat het eerste betreft, ik heb een paar vriendinnen die ook in de journalistiek zitten en zij hebben toch veel profijt gehad van hun opleiding. Zij werken wel op een redactie maar daar hadden ze echt wel hun diploma nodig om serieus genomen te worden. Voor een freelancer gaat dit misschien wat minder op maar een gedegen basiskennis lijkt mij een heel goed begin. Je kan tijdens de opleiding al beginnen met freelancen natuurlijk.

Ik ben nog maar net begonnen maar heb absoluut het gevoel dat het zinvol is, ik heb ook echt het gevoel dat ik al aardig wat geleerd heb. Bijvoorbeeld dat leuk kunnen schrijven maar een onderdeel is van het geheel!

Als je de basiskennis mist, geen netwerk hebt, geen ervaring in dit vak...dan zou ik zeker een opleiding of cursus gaan volgen. Een goed begin is vaak het halve werk
Met citaat reageren