Discussie: Journaalpost vragen
Los bericht bekijken
Oud 17 oktober 2008, 13:05
alfred alfred is offline
Verbannen

Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Journaalpost vragen

Ik ga niet de hele boekingsgang uitleggen (wellicht iemand anders die dat leuk vindt maar dat kan op veel manieren ), maar je kan ook wachten met boeken tot je werkelijk factureert. Vervolgens hou je de voortgang in de gaten en laat je de winst / omzet pas in je resultaat komen voor het % dat het project is afgerond.

Technisch gezien ben jij verplicht met inkoopboek (factuurstelsel) te werken en 'tebetalen' bedragen vast te leggen. Ik pas dat zelf echter altijd praktisch toe bij kleine ondernemers. We boeken gedurende het jaar de kostenfacturen via kasstelsel (lees bank) en per 31-12 bepalen we dan 'te betalen' bedragen. Scheelt weer een hoop werk. Als je toch kasstelsel (direct boeken vanuit de bank) wilt toepassen zou ik een verzoekje sturen naar je inspecteur.

Waar de grens ligt? Er is geen grens vrijwel iedereen (zeker zgai die winst uit onderneming heeft) komt in aanmerking voor het inkoopboek je zou echter kunnen kijken of ej onder de kleine ondernemersregeling valt dan is er wel wat mogelijk.
Met citaat reageren