Los bericht bekijken
Oud 25 november 2008, 22:49
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan

Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Hergebruik tekst: met of zonder BTW

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an@ Bekijk bericht
En als ik jouw reactie lees, is het ook nog excl. BTW??
Ja, eventueel is jouw opdrachtgever vrijgesteld van BTW. Maar jij niet als je commercieel werk levert.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an@ Bekijk bericht
(...) de persoon in kwestie bekende gelijk dat hij zich te laat realiseerde dat er misschien auteursrechten op de tekst rustte, vandaar dat hij me alsnog belde. De rekening wil hij ook gewoon betalen. En nogmaals: ik hoop ooit nog zaken met hem te kunnen doen. Dus al te hard spelen leek me op dit moment niet verstandig.
Nee, juist omdat je niet zo veel verdient moeten anderen in het niet in hun hoofd halen om jouw materiaal zo maar over te nemen. Informatie heeft waarde en die heb jij gecreëerd. Als het een kunstwerk zou zijn, zou je het niet accepteren dat iemand het even in zijn eigen woonkamer neerzet

Business kansen in de toekomst? Ja, maar het hangt wel af van de intenties van de ander. Alle partijen die ik interview of betrokken waren bij interviews (tot nu toe N>250) moeten het niet in hun hoofd halen om schending te plegen en een artikel 'even op hun eigen site te plaatsen'. Ik sommeer, factureer en dagvaard desnoods. Gewoon voor je rechten opkomen. Informatie heeft waarde, waarom zouden ze anders jou vragen om die content te maken? (Laat het het dan zelf doen.) De schender had het ook kunnen laten "liggen" of even toestemming kunnen vragen.

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren