Discussie: WW en freelance
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 16 december 2008, 22:16
pvg pvg is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 december 2008
Berichten: 2
Standaard WW en freelance

Ls,
Een stukje historie (2008)
Sedert een aantal jaar in loondienst te hebben gewerkt bij een Universiteit, zit ik sinds jan 2008 in de WW. Aangezien ik in de culturele sector voor drie maanden aan de slag kon, heb ik dit bod aangenomen. Ik moest hiervoor wel een VAR-ROW kunnen tonen en kreeg ook te maken met BTW etc. Na deze drie maanden ben ik weer terug gegaan in de WW.
Twee maanden later kreeg ik weer twee klussen in een maand. Deze heb ik opgegeven als inkomsten op het werkbriefje van september en heb de WW niet willen stop laten zetten. Deze is welstopgezet en is opnieuw in beoordeling of ik wel of niet een ondernemer ben...

Het volgende (de vraag):

Omdat ik niet graag stil wil zitten ben ik eigenlijk gerold in het freelance bestaan. Kan ik het freelance bestaan als opgegeven werkzaameheden bij de WW te boek laten staan gedurende de maand december en de rest van het jaar de WW toch nog ontvangen?
Ik vraag me ook af of ik de WW later nog terug moet betalen (bruto). Dan loop ik en mogelijke aftrek mis en moet ook nog terugbetalen.
Is het misschien slimmer om de laatste drie maanden WW maar te laten zitten en (met een VAR-WUO, die ik ook al had aangevraagd) mogelijk aan de uren norm (1225) komen met voordelen van dien?

Ik ben nog wel steeds aan het solliciteren en heb geen enkele klus meer, ook niet in het vooruitzicht.

Hoe lang ben je freelancer en wanneer ben je freelancer af?

Of alle zeilen bij zetten en fors aan de bak op zoek naar freelance werk (dat wel mijn voorkeur heeft)...

Bij voorbaat dank!

Vriendelijke groet,
Patrick
Met citaat reageren