Discussie: Auto kopen? hellup
Los bericht bekijken
  #11  
Oud 8 oktober 2006, 10:37
RNadministraties RNadministraties is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 25
Standaard Re: Auto kopen? hellup

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tolg Bekijk bericht
ja maar wat je me nu vertelt klopt er toch iets niet??
Wat ik je vertel klopt voor 100%, dus ik zou er serieus over nadenken om eens een goede accountant of boekhouder te zoeken

Citaat:
14000 is de totale aftrekpost na 4 jaar is de auto belastingtechnisch tot 0 afgeschreven en heb je zogenaamd zelfs winst? Echter mijn betaalde 38000 euro voor die auto is al inbegrepen in de totale aftrekpost van 14000.
Dus de werkelijke waardevermindering van 38000 naar 13000 euro is naar de noppes gegaan.
Nee de waardervermindering is niet naar de noppes gegaan, die waarvermindering breng je namelijk ten laste van de winst en heet afschrijving.

Natuurlijk heb je een winst als je een auto tot nul afschrijft, terwijl deze nog 13.000 waard is op dat moment. Dit is zelfs zo'n beetje het eerste wat je kan leren tijdens een cursus boekhouden.

Citaat:
bij lease is alles inbegrepen dus 1400 euro p/mnd.....bij kopen van auto zit ik met de waardevermindering van mijn werkelijk betaalde bedrag.
precies alles is inbegrepen, zelfs de waardevermindering die de leasemaatschappij heeft

Citaat:
als je het niet begrijpt moet je even mijn eerste oproep lezen.
In het geval dat jij geeft is lease 24.200 duurder dan zelf kopen. Niets zal dat anders maken. Waarschijnlijk ben je in de war met de afschrijvingen, deze zijn geen uitgaven maar wel kosten(dus zo smeer je die 38.000 betaald aan het begin uit over 4 jaar). Bij lease zijn alle kosten keiharde uitgaven.

Succes

Rob
Met citaat reageren