Discussie: Even voorstellen (pitch) Bit9-Solutions, Development & Consultancy
Los bericht bekijken
  #3  
Oud 14 maart 2009, 14:01
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Bit9-Solutions, Development & Consultancy

Dag Dennis, leuk om te lezen dat je de stap hebt gezet.

Ik heb net even je website bekeken en die ziet er goed uit. Er is alleen één zin die ik z.s.m. zou aanpassen: "Er zijn legio mogelijkheden te bedenken waarvan wij denken hier een passende oplossing voor te kunnen vinden."
Hoezo "denken"?? Als je overtuigd bent van je expertise, dan weet je dat gewoon. Ik zou er dus iets van maken als "Er zijn legio vraagstukken te bedenken waarvoor wij een passende oplossing kunnen bieden."

Dan was er nog een stukje bij "tarieven" dat bij mij als leek (en daar krijg je mee te maken, want anders hebben ze jou immers niet nodig) een beetje een drempel opwierp.

Je zet neer "Het is daarom goed dat u van tevoren zo duidelijk mogelijk kunt aangeven wat u precies nodig heeft. Wij maken dan graag een offerte voor u."

Ik kan me zo voorstellen dat een potentiële klant tegen iets (niet exact, bijvoorbeeld "mijn sjabloon doet het ineens niet meer!!") aanloopt, waar een oplossing voor nodig is. Aan jou de uitdaging om uit te vinden wat die nou precies is, jij bent de expert. Misschien komt er nog wel meer werk uit, omdat je potentiële klant niet eens weet heeft van alle mogelijkheden van de applicaties en dus eigenlijk niet eens weet wat 'ie allemaal kan willen.
Als je voor dit "proces" een kijkje moet nemen binnen het bedrijf van de klant, dan kun je daar vanzelfsprekend (je zit immers in het offertestadium) geen kilometervergoeding voor rekenen, iets wat je tekst wèl impliceert.

Sorry, 't is toch een iets langer verhaal geworden dan gepland. Ik hoop in ieder geval dat je het opvat zoals het bedoeld is: als constructieve kritiek.

Dat 2009 maar een mooi startjaar voor je moge worden!

Groeten, Renée
Met citaat reageren