Los bericht bekijken
  #1  
Oud 19 maart 2009, 15:30
Willie Willie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2008
Berichten: 17
Question Software licenties en werken vanuit thuis. Prive/Zakelijk scheiden?

Stel je werkt vanuit thuis en deelt het huis met anderen. Hoe wordt er dan bepaald welke PC zakelijk gebruikt wordt?

Stel mijn broertjes hebben bijvoorbeeld ook een eigen PC, en daar staat bijvoorbeeld Antivir op. Die is alleen gratis voor thuisgebruik (en zij doen dus niks zakelijks, alleen prive gebruik). Dus dat klopt.
Maar stel ik heb dan een eigen bedrijfje, dan mag ik die AntiVir personal versie niet geinstalleerd hebben (moet dus een andere zoeken of AntiVir kopen). Stel ik koop hem dus, of pak een andere die ook gratis is, dan hou ik mij aan de regels.

Maar als ze dan bijvoorbeeld komen controleren, controleren ze dan alle PC's in huis? En wordt dan alles als zakelijk gezien omdat het huisadres bij de KVK ook als adres van het bedrijfje staat? Dus dan zou ik (mijn broertjes eigelijk) AntiVir zogenaamd illegaal gebruiken, wat helemaal niet het geval is (niet mijn PC, en gebruik het dus niet).

Weet iemand hoe dat zit? Hoe kun je in een gedeeld huis nu onderscheiden wat jouw PC / software is en wat niet? Hoe gaat dat.
Met citaat reageren