Los bericht bekijken
  #2  
Oud 4 augustus 2009, 08:33
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Oriënterende op freelance gebied, nu starten verstandig? (ICT)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Bekijk bericht
Gezien de huidige economische recessie en de klappen die gevallen zijn, en nog gaan vallen in ICT land moet ik mijzelf toch wel gaan afvragen of het echt wel verstandig is om juist nu (en ik ben er wel helemaal klaar voor) mijn vaste baan op te zeggen en te beginnen als klein zelfstandig ondernemer.
Ik ben zelf als freelance ict-consultant gestart in 1998, toen de economie naar een piek liep en de arbeidsmarkt voor ict'ers zeer krap was. Het simpele feit dat je als ervaren ict'er beschikbaar was, was een interessant gegeven voor netwerkgesprekjes met (project)managers en bemiddelaars. Een paar jaar later (dotcomcrisis 2000-2003) was niemand meer in ict'ers geďnteresseerd en werd ik alleen gebeld met opdrachten onder het minimumjeugdloon. Het schijnt nu wat minder erg te zijn, maar wel lastig.

Ik zou zeggen, als je een goed netwerk hebt en uitzicht op opdrachten direct na de start, ga er dan voor Maar als je in een groot gapend zwart gat van opdrachtloosheid stapt, dan is dit niet het beste moment en kun je misschien beter op een gunstig economisch tij wachten.

Wat voor diensten wil je gaan aanbieden?
__________________
René
Met citaat reageren