Los bericht bekijken
  #4  
Oud 4 augustus 2009, 11:42
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Oriënterende op freelance gebied, nu starten verstandig? (ICT)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vincent Bekijk bericht
Hoewel ook de ervaren mensen flink moeten inleveren op prijs wil dat nog altijd niet zeggen dat ze het nu oppeens slecht hebben. Misschien hadden ze het eerder eigenlijk veel te goed!
Ja, zit wat in Een kleine tariefsverlaging lijkt me geen punt, dat kun je wel hebben. Maar ik ben in de dotcomcrisis weleens gevraagd voor € 8 per uur, da's ongeveer het minimumloon voor werknemers van 23 jaar en ouder

Citaat:
Diensten die ik wil gaan aanbieden in de eerste instantie zijn het op locatie ondersteunen of begeleiden van ICT afdelingen van grote ondernemingen. Specifiek, Microsoft, Virtualisatie, Unified Communication, Exchange, IT Service Management, Security, Hosting en Internet.
Dat is het wat stabielere deel van de ict, waar altijd wel werk in is te vinden. In een recessie worden innovatieve projecten als eerste stopgezet, dus de software-ontwikkelaars zijn snel de klos. Maar systeembeheer/integratie e.d. is stabieler.

Je zou een belrondje langs een paar bemiddelaars kunnen maken, om een gevoel te krijgen voor de 'temperatuur' van de markt. Maar misschien komen er in dit forum nog wel freelancers langs die in jouw marktsegment zitten en die er meer over kunnen vertellen.
__________________
René
Met citaat reageren