Los bericht bekijken
Oud 6 november 2009, 02:17
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan

Standaard Re: Parttime samenwerken in BV, VOF of stichting: hoe doen we dat fiscaal?

Een stichting is om meerdere redenen geen goede keuze als je met je werk geld wilt verdienen. Lees dit stuk maar eens op Wikipedia.

Een vof lijkt ook mij de voor de hand liggende keuze. Als je een goed vennootschapscontract opstelt, kun je elkaar behoeden voor ongewenste aansprakelijkheid (beperking van tekeningsbevoegdheden, bijvoorbeeld door voor grote contracten en of uitgaven de handtekening van alle vennoten te eisen en meer van dat soort dingen).

Voor de beroepsaansprakelijkheidsverzekering zou ik inderdaad mijn licht ook eens elders opsteken. Op voorwaarde dat het om een verzekerbaar beroep gaat, heb ik in mijn verzekeringstijd nog nooit van te voren kunnen inschatten of een risico verzekerbaar werd geacht en zo ja, voor welke premie: over het algemeen wordt het risico per aanvraag beoordeeld - volledig maatwerk dus.

Deze zaterdag wordt er op ca. 20 lokaties in Nederland een Startersdag georganiseerd door de KvK. Misschien is het een idee als jij daar samen met je vrienden naartoe gaat? Dan heb je in één dag een berg informatie, ook over rechtsvormen e.d..

Groeten, Renée
Met citaat reageren