Discussie: Brief of e-mail?
Los bericht bekijken
  #6  
Oud 4 december 2009, 20:31
Natas Natas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2009
Berichten: 17
Standaard Re: Brief of e-mail?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZinVol Bekijk bericht
Dag Natasja,

Een groot voordeel aan je brief is dat je dan wel extra opvalt! Bijna niemand stuurt nog een echte brief. :-)
Zou ik wel met de hand de adressen op de envelop schrijven, dat vergroot de kans dat iemand de brief ook openmaakt. Een gedrukt adres: dan denkt de ontvanger sneller aan reclame. En probeer ook bij ieder bedrijf dat je schrijft iets persoonlijks te schrijven, iets dat alleen op dat bedrijf in het bijzonder slaat, dat laat zien dat je je in hen verdiept hebt, bijvoorbeeld via hun website.
Het zijn nogal wat brieven die ik ga versturen, dat loopt in de honderden. Met de hand de adressen erop schrijven is wel een goed idee, ook al is het erg tijdrovend. Want inderdaad, bij een gedrukt adres denk ik sneller aan reclame. Maar of dat in een bedrijf ook zo werkt, waar ze toch vaak zakelijke post ontvangen, dus met gedrukt adres? Ze moeten natuurlijk ook niet de indruk krijgen dat ze met een onprofessioneel bedrijfje te maken hebben. Maar dat zal wel meevallen denk ik, gezien de professionele uitstraling van het briefpapier en visitekaartje etc.
Iets persoonlijks bij elk bedrijf wordt lastig, maar ik heb mijn potentiële opdrachtgevers wel opgedeeld in groepen, zodat ik ook verschillende brieven per groep schrijf. Natuurlijk is het beter om elk bedrijf een andere brief te sturen, maar poeh, dat wordt wel een hele grote klus. Dus daar ga ik nog even over nadenken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZinVol Bekijk bericht
Daarnaast is het heel belangrijk dat je in je brief zet dat, en wanneer je hen gaat bellen (dag en tijdstip). Het is belangrijk dat aan te kondigen. Veel mensen nemen zich dat nabellen namelijk wel voor ... maar doen het dan niet. Als jij hen die 'belofte' doet en je er vervolgens ook aan houdt, ben je bezig geloofwaardigheid bij je potentiële klant op te bouwen. Misschien haal je 'm nog niet direct binnen, maar hij zal je herinneren als 'komt haar afspraken na'.

Wanneer je nabelt en je krijgt niet je contactpersoon te pakken: geef opnieuw door wanneer je terugbelt, doe dit dan ook weer trouw, enz. net zolang tot je een 'ja' of een 'nee' hebt.
Thanks voor de tip

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZinVol Bekijk bericht
Overigens: koude acquisitie is niet het enige middel dat je tot je beschikking hebt om nog meer klanten binnen te halen. Op deze website van Lancelots, die van Laura Babeliowsky, Erno Hannink en nog vele anderen staan nog meer manieren om klanten binnen te halen.

Succes! Miranda
Nee dat weet ik Probeer het ook via andere kanalen, en dat werkt. Maar voor mij momenteel nog niet genoeg, dus wil ik het ook zo proberen Bedankt voor je adviezen!
Met citaat reageren