Los bericht bekijken
  #2  
Oud 14 augustus 2010, 12:59
JokeHeikensTekst's schermafbeelding
JokeHeikensTekst JokeHeikensTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 juni 2008
Berichten: 118
Standaard Re: Kan ik contract ontbinden als opdrachtgever dit eenzijdig wijzigt?

Hoi Hans,

Mijn kennis van de wettelijke regelingen is niet groot genoeg om te antwoorden op je vraag of zij zomaar hun voorwaarden mogen wijzigen.
Het lijkt mij dat zij hun voorwaarden kunnen wijzigen, maar dat jij jouw voorwaarden kunt houden!
Een afspraak tussen twee partijen kan volgens mij niet zomaar gewijzigd worden door een partij. Net als bij een abonnement of een verzekering; als datgene wat ervoor betaald moet worden, verhoogd wordt (buiten redelijkheid) mag je het opzeggen.

In dit geval vraag ik me af of je meteen heel hoog van de toren moet gaan blazen. een betalingstermijn van 30 dagen is wettelijk. Als hij daar 40 dagen van maakt, maar het dan ook echt betaald, tja, het is maar een paar dagen later en het is belangrijk dat je je geld krijgt. Een termijn van dertig dagen waarbij je een herinnering moet sturen en dan betaald krijgt, duurt even lang en kost meer energie en moeite. Ik stuur mijn klanten altijd een herinnering zonder wettelijke rente, je kunt mensen tegen je in het harnas jagen door meteen met rente te gaan schermen. Je staat in je recht, dat wel, maar of je dan een goede relatie met je klant houdt...

Misschien kan jij best zonder deze klant, dan kun je je eisen hoger stellen, maar ik zou er nog een nachtje over slapen.

Joke
__________________
www.jokeheikenstekst.nl
Met citaat reageren