Los bericht bekijken
  #6  
Oud 16 augustus 2010, 11:03
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard Re: Kan ik contract ontbinden als opdrachtgever dit eenzijdig wijzigt?

Beste Hans,
Ik weet niet hoe lang het contract met dat bemiddelingsburo nog loopt? maar het contract beëindigen wegens het niet betalen van de wettelijke rente lijkt me een te zwaar middel in verhouding tot de "overtreding"

Je hebt tot nu toe de juiste stappen gezet door je brief dat je niet accoord gaat met de eenzijdige wijziging en de aankonidiging van de toepassing van wettelijke rente. Veel meer kun je niet doen.

Als zij de wettelijke rente niet willen betalen kun je altijd besluiten dat rentebedrag uit handen te geven aan een incassoburo, maar je snapt zelf al dat dat een beetje lastig word want het zal hooguit over een paar euro gaan bij 10 dagen overschrijding. Ik denk wel dat dat dé manier is om de relatie met het bemiddelingsburo dusdanig te verstoren dat ze zelf ook wel van je af zullen willen. Dus als dat het doel is wat je wilt bereiken zodat een weg kunnen zijn.

Wat ik me wel afvraag is waarom je zo ver wilt gaan? Je hebt opzich gelijk dat ze niet zomaar eenzijdig kunnen wijzigen, maar vanwege zo'n relatief kleine aanpassing vind ik het nogal een principele opstelling en ik vraag mezelf af of je jezelf niet veel meer financiele schade toebrengt door het contract te beëindigen i.p.v. de wijziging te accepteren.
Met citaat reageren