Discussie: Inkomstenbelasting Kosten vakantiehuisje aftrekken?
Los bericht bekijken
Oud 29 november 2010, 09:25
Stevenvd Stevenvd is offline
Juniorlid

Dank voor de reacties.
Ik zal het zeker ook bij mijn boekhouder neerleggen. Ik hoor echter ook graag tips van anderen dan dat ik van 1 iemand afhankelijk ben en heb gelezen dat hier veel kennis aanwezig is. Voor hetzelfde geld vergeten mijn boekhouder en ik iets en dat vind ik zonde. Ik hoef niet het onderste uit de kan en en ben ook niet op zoek hoe ik belasting kan ontduiken. Ik heb geen zin om aan de beurt te komen en me vervolgens jaren lang te moeten laten controleren. Ik geef gewoon aan en zie waar anderen op dit forum mee komen.

Voor wat betreft het aftrekken van werkruimte in mijn eigen woning: daar is geen sprake van. Ik werk op locatie bij de opdrachtgever. Incidenteel vanuit huis, maar dit is zo weinig dat ik hier niets mee doe. Wel blijf ik regelmatig over in een hotel en ga dan uit eten. De kosten voor het hotel trek ik geheel af (uitgezonderd parkeerkosten) en de maaltijd deels. Hiervoor bereken ik ook niet welk deel ik in het hotel gebruik als werkruimte en welk deel als woonruimte. Ik ga er van uit dat het voor een tijdelijk verblijf in een vakantiebungalow hetzelfde geldt. Ik zal ook niet de gehele huur aftrekken, maar alleen de werkdagen. Ik ben op zoek naar de mogelijkheden. Het is zwaar genoeg om bij onder druk staande tarieven zowel een hypotheek als huur op te moeten hoesten. Voor mij is het belangrijk dat mijn kinderen zo lang mogelijk in hun ouderlijk huis kunnen blijven, maar dan moet ik dat wel kunnen blijven betalen. Ik ben nog niet gescheiden, maar daar gaat het wel op lijken. Dus alles waar ik op kan besparen is mooi meegenomen.

Dus mochten er nog suggesties zijn...

Groet,
Steven
Met citaat reageren