Los bericht bekijken
  #1  
Oud 23 januari 2007, 11:54
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Pensioen moet je doen?

Ik kreeg dit bericht doorgestuurd. Ik ben momenteel erg aan het verdwalen in allerlei pensioenproducten. Lastig onderwerp.

Vandaar mijn vraag aan jullie: hoe hebben jullie je pensioen geregeld? Met lijfrentes of met een open pensioen (zoals hieronder staat)? En waarom heb je daarvoor gekozen?

----------------------------------------------------------------
Bericht:

Vanaf 1 januari 2007 is het voor zelfstandigen en freelancers mogelijk om pensioen op te bouwen via een nieuw individueel pensioenproduct van Cordares. Alternatief voor Vakbond en pensioenorganisatie Cordares hebben hiertoe een collectief contract afgesloten.

Voor AVV is dit de eerste stap in de oprichting van een open pensioenfonds voor freelancers en zelfstandigen. Op dit moment is het wettelijk nog niet mogelijk om een pensioenfonds voor zelfstandigen en freelancers op te richten.

Minister De Geus van Sociale Zaken en Werkgelegenheid moet echter uiterlijk 1 april 2007 aan de Tweede Kamer aangeven hoe hij de knelpunten van waardeoverdracht en fiscaliteit bij de pensioenopbouw van zelfstandigen wil oplossen. Daarbij moet de minister nadrukkelijk de mogelijkheid van een (open) pensioenfonds voor zelfstandigen betrekken.

Hoe werkt het?
Je stort maandelijks een premie op de polis, met een minimum van 100 Euro per maand
· Je kunt variëren met de stortingen al naar gelang je inkomsten in dat jaar.
· Je geeft aan wat jouw geplande pensioendatum is.
· Cordares belegt het door jou ingelegde geld (minus de kosten,bien sur). De geplande pensioendatum is een richtlijn voor hoe risicovol het geld belegd wordt: naarmate de geplande pensioendatum dichterbij komt, wordt er minder risicovol belegd.

Meer weten? Check dan Cordares en de website van het AVV.
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren